לחץ על לחצן ESC לפתיחת סרגל הנגישות עבור לתפריט הראשי דלג לתוכן דלג למפת האתר
אצלנו החודש
img

Development By Outright

שבוע קומדיות איטלקיות | ?FINITA LA COMMEDIA

img

מסע הקסם הקולנועי | עונת 22/23


"קומדיה נוסח איטליה" היא ז'אנר קולנועי קומי-סאטירי בתבנית ניאו-ריאליסטית, שהתפתח בשנות החמישים ונמשך עד למחצית השנייה של שנות השבעים ותחילת שנות השמונים. ז'אנר קולנועי זה, גם אם מטרתו היתה לגרום לציבור לחייך, העמיד לוויכוח לעיתים קרובות את הערכים השולטים בחברה באותה תקופה עם גישה ביקורתית לגבי המציאות. המבט היה משועשע, עם טון אירוני, בכוונה סאטירית ובטעם גרוטסקי. היו אלו סרטים בהם בעלי התפקידים הראשיים, כמעט תמיד יותר מאחד, היו מוקפים במספר דמויות משניות המאופיינות היטב. הסביבה הייתה ריאליסטית והדיאלוגים נשענו בעיקר על הניב האיטלקי של האזור בו התרחש הסרט. הדמויות היו ניתנות לזיהוי בקלות, עם התנהגות חברתית מסוימת איתה יכול היה הציבור או הסובבים אותו להזדהות ללא כל קושי. בסוג סרטים זה התסריטאים היו מעמודי התווך (כגון אג'ה וסקרפלי, סונגו, אמידאי ועוד) כמו גם השחקנים והשחקניות (ביניהם סורדי, גסמן, מסטרויאני, טוניאצי, מאנפרדי, קרדינלה, סנדרלי, ויטי, מלאטו) ונזכור את הבמאים הגדולים כמו מוניצ'לי, ריסי, קומנצ'יני וכמובן סקולה.

לאחר הצלחת המהדורה השנייה, פיניטה לה קומדיה? , סדרה המוקדשת ל"קומדיה נוסח איטליה" חוזרת לישראל. השנה הצופה הישראלי יוכל לצפות ב-3 יצירות מופת של אטורה סקולה (שתיים מהן שחזורי 4k ולראשונה בישראל) - מאסטר מוכר בתחום הקומדיה נוסח איטלקי- ולהעריך אחדות מהדוגמאות המוצלחות של הקומדיות המבוססות על היבטים בולטים בחברה האיטלקית בת זמננו.

באמצע שנות השבעים לערך ועם השינוי באקלים הפוליטי–חברתי, תקופה בה הלך ואזל מעיין היצירתיות של הנ"ל, מסתיים תור הזהב של הקומדיה נוסח איטליה. יחד עם זאת הסוגה נמשכת גם בזמננו, סדרה של קומדיות איטלקיות הנסמכת על אותה תקופה ובמידה מסוימת יורשת אותה, כפי שמיוצג בבחירת שבעת הסרטים שנבחרו לשבוע זה, כולם יצאו לאקרנים בשנים האחרונות.
פיניטה לה קומדיה? הינו אירוע תרבותי המאורגן על יד המכונים האיטלקיים לתרבות בתל אביב ובחיפה ועל ידי אגודת התרבות ADAMAS (איטליה-ישראל), בחסות שגרירות איטליה בישראל, בשיתוף פעולה עם הסינמטקים של תל-אביב, חיפה, ירושלים, חולון, הרצליה, ושדרות. ועם Cineteca Nazionale di Roma ו- Cinecittà Luce.

סדרות נוספות שאולי יעניינו אותך

לכל הסדרות
img

סאונדטראק מציינים 420!

לפרטים
img

מועדון מבקרים משפחתי עם גלית רויכמן | לגילאי 8+

לפרטים

נשארים מעודכנים

הרשמו לניוזלטר ותקבלו מאיתנו עדכונים והמלצות על כל הסרטים והאירועים החדשים והכי מעניינים



    הכי משתלם מועדון המנויים!

    נהנים באופן קבוע מחוויות קולנועיות איכותית וייחודיות

    לפרטים