אמת, הריאיון עם קלינט איסטווד, הפותח הפעם את הגיליון שלנו, מופיע קצת באיחור. סרטו האחרון בינתיים, "הפרד", יצא לאקרנים בתחילת השנה האזרחית. אבל כשמדובר באיסטווד, אחד היוצרים הבולטים ביותר של הקולנוע האמריקאי, שכבר חגג יום הולדת 89, המושג "מאוחר" אינו תופס. בשיחה עם ג'ון ורנוביץ' לירחון הקולנוע הצרפתי "פוזיטיף" הוא מדבר בשלווה ובנחת על העובדה שעדיין אינו מבוגר מכדי לביים ולשחק בתפקיד ראשי בסרט זה, מה עוד שגילו זהה לחלוטין לגילו של הגיבור האמיתי שהוא מגלם על הבד. בנוסף, הוא מתייחס ליחסים עם המשפחה, לעמדותיו הפוליטיות שעוררו לא פעם חילוקי דעות, ולהסתייגויותיו מן ההשתעבדות העכשווית לטכנולוגיה ולסמארטפון באשר הם.
>
לקראת סרט חדש של ערן קולירין, אשר ייצא כנראה בקרוב להפצה, בחר גדי רימר לבדוק מן היסוד את היצירה של אחד הבמאים המובילים בקולנוע שלנו. ואילו עופר ליברגל בוחן את הצפוּנות בקולנוע של נדב לפיד, שסרטו האחרון, "מילים נרדפות", זכה בפרס דב הזהב בפסטיבל הסרטים של ברלין. "עלובי החיים", לא הרומאן של ויקטור הוגו אלא סרט ראשון של במאי שאיש לא שמע עליו עד עכשיו, לאדז' לי, זכה בפרס מיוחד של צוות השופטים בפסטיבל קאן, וגם בפרס הראשון בתחרות הסרטים הבינלאומית של פסטיבל ירושלים. הבמאי, שעד עתה התמקד בהפקה דיגיטלית שהוקדשה רובה ככולה לאווירה ולחיים ברחובות הסואנים, הן של אפריקה והן של פרברי פאריס, חשף בקאן סיפורים על הקריירה שלו ועל הפקת הסרט, שהפך בינתיים, למרבה ההפתעה, לאחד הלהיטים של הקולנוע הצרפתי בקיץ הזה.
>
שעה שדין קליין מתרפק על "צעצוע של סיפור" בכל גלגוליו, וזאת לרגל הופעת הפרק הרביעי בסידרה, נועה דולברג מתרכזת בסרט "הכנסייה החדשה" של פול שרדר, המחזירה לדעתה את הבמאי לימיו הראשונים כסטודנט לקולנוע שלמד משלושת הקולנוענים האהובים עליו, אוזו, ברסון ודרייר, את היסודות לקולנוע שסוף סוף הוא עצמו הגיע אליו. ואילו שני קיניסו עומד על מקורות ההשראה המסתתרים מאחורי אחד היוצרים האפרו-אמריקאים המצליחים ביותר בימים אלה, הלֹא הוא ג'ורדן פיל.
קריאה נעימה לכולכם.
עדנה פיינרו
#217
"The mule" is an early 2019 release. As such, an interview with Clint Eastwood about the film he directed and starred in, might seem obsolete. But Eastwood, one of America's leading filmmakers, is anything but obsolete. At the age of 89, he talks to John Wranovich for the French monthly film magazine "Positif" not only about his recent film and playing both sides of the camera, but also suggests among many other things that age has drawn him closer to his family, explains some of his controversial political positions and criticizes the modern addiction to technology in general and smartphones in particular.
>
As Eran Kolirin ("The Band's Visit") is putting his final touches to a new film to be released soon, Gadi Rimer has decided it is time to prepare for it, by going through Kolirin's previous work and draw attention to the richly imaginative combination of the fantastic and everyday reality in our lives. Offer Liebergal turns his attention to "Synonyms", Nadav Lapid's Golden Bear winner of this year, and find its sources in the filmmaker's previous films. And then, there is "Les Miserables", not Victor Hugo's but a first film by a Ladj Ly, director best known for his digital and TV socially concerned contributions. First presented this year in Cannes and awarded a jury prize, later the winner of the Jerusalem film Festival International Competition, Ladj Ly told the international press about the journey that led him to his cinematic debut, incidentally, a box office hit in the French territories.
>
Dean Klein's approach to the "Toy Story" franchise claims these are much more than just kid entertainments, if one looks at them from an adult perspective. Noa Dulberg, deeply moved by Paul Schrader's 2017 opus "First Reformed", goes into details, explaining how this is the first time a picture of his made full use of the theories he had developed in his seminal text, The Transcendental Style in Film, which he published when he was only 24. And finally, Shani Kiniso looks at Jordan Peele's two feature films, "Get Out" and "Us" as the next stage reached now by the Afro-American film genre.
Read and enjoy.
Edna Fainaru
הפקה: דינה פלד, מנהלת סינמטק תל–אביב
עורכים: עדנה ודן פיינרו
מערכת מייסדת: אלון גרבוז, צביקה אורן, דן דאור, יכין הירש, דני ורט,
דני מוג'ה, עדנה פיינרו, דן פיינרו, אשר לוי, מאיר שניצר
עורכת לשונית: יעל אונגר
עיצוב: תמר טסלר
כתובת המערכת: סינמטק תל–אביב, רח' הארבעה 5, תל–אביב
כתבות נוספות בגיליון שאולי יעניינו אתכם
כתב העת סינמטק
לכל הגליונותלפני המצלמה ומאחוריה
11.09.2019 / סינמטק
קלינט איסטווד אחרי יום הולדת 89 ג'ון ורנוביץ' > קודם כל, ברכותי על הצלחת הסרט. תודה, מסתבר שהוא דווקא מצליח, אבל בשלב זה גורל הסרט הוא כבר לא בידי. > כל הכבוד, הצלחה כזאת לשחקן שיצא כבר לגימלאות. כולם שאלו את עצמם אם אכן יצאתי לפנסיה. האמת היא שלא עשיתי את זה אף פעם. פשוט […]
לקריאהפנטזיה ויום-יום
11.09.2019 / סינמטק
על סרטיו של ערן קולירין גדי רימר הקריירה של ערן קולירין, אחד מיוצרי הקולנוע המוערכים והייחודיים בישראל, החלה לפני 20 שנים בדיוק, עת כתב את התסריט לסרט "צור הדסים" (1999) שביים אביו, גדעון. מאז עסק קולירין בכתיבה ובבימוי, הן לקולנוע והן לטלוויזיה, ויצירותיו זכו בשבחים ובפרסים ברחבי העולם. ר
לקריאהנשארים מעודכנים
הרשמו לניוזלטר ותקבלו מאיתנו עדכונים והמלצות על כל הסרטים והאירועים החדשים והכי מעניינים