לחץ על לחצן ESC לפתיחת סרגל הנגישות עבור לתפריט הראשי דלג לתוכן דלג למפת האתר
close
9.04.20 9.04.20 - חמישי
הכבוד האבוד של המולדת: מסרטיו של פולקר שלנדורף

הכבוד האבוד של המולדת: מסרטיו של פולקר שלנדורף

יוקרנו הסרטים: "טרלס הצעיר", "רצח והריגה", "בעל", "יריה של חסד", "במעגל ההונאה", "השקט שאחרי הסערה", "תוף הפח", "הכבוד האבוד של קתרינה בלום".

פוֹלְקֶר שְלֶנְדוֹרְף נולד בשנת 1939 בעיר ויסבאדן שבגרמניה, אך עד מהרה, ומסיבות ברורות מאליהן, בחרו הוריו להגר לצרפת. שלנדורף בילה את נעוריו בפריז, שם דבק בו חיידק הקולנוע. בימים הוא למד מדע המדינה בסורבון, ובלילות ביקר דרך קבע בסינמטק הצרפתי, בעודו נקרע בין חובות לימודיו לחשכת אולם הקולנוע והתמונות הנעות שכבשו את לבו.

מפגשים אישיים עם אנשי הגל החדש הצרפתי ועבודה כעוזרם של הבמאים אלן רנה ("אשתקד במריאנבד"), ז'אן פייר מֶלְוויל ("לאון מורן, כומר") ולואי מָאל ("זאזי במטרו", "ויוה מריה") הביאו אותו לביים סרט קצר בשם בדוי וליצור את סרט הביכורים המסעיר שלו, הלוא הוא "טרלס הצעיר", שזיכה אותו בפרס הבמאי המבטיח בגרמניה ובפרס "פיפרסקי" בפסטיבל קאן.
שלנדורף הוא אחד השמות הבולטים בזרם המכונה "קולנוע גרמני חדש", אשר יצא נגד התרבות הגרמנית שכמו התעלמה ממלחמת העולם השנייה ומאחריות דור ההורים. הוא יצר קולנוע לצדם של וֶרְנֶר הרצוג, וים וֶנְדֶרְס ורָיינֶר וֶרְנֶר פַסְבּינְדֶר, כמו גם הבמאיות המרתקות שהעמידו יצירות מופת בגל השני של הזרם: יוּטָה בְּרוּקְנֶר, הֶלְמָה סַנְדֶרְס־בְּרָהמְס ומַרְגָרֶטֵה פוֹן טְרוֹטָה.
מה מייחד את סרטיו של שלנדורף? ראשית, נחישותו להעביר אל מסך הקולנוע יצירות ספרותיות שנטען עליהן כי אי אפשר לעבדן, ושנית – המבט החמור והאקטואלי שהפנה אל החברה הגרמנית והתעקשותו לעצבה כגרוטסקה. מכון גתה תל אביב וסינמטק הרצליה שמחים להגיש לכם מבחר מסרטיו של פולקר שלנדורף, שיוקרנו בסינמטקים ברחבי הארץ.

צפייה נעימה.