לחץ על לחצן ESC לפתיחת סרגל הנגישות עבור לתפריט הראשי דלג לתוכן דלג למפת האתר
היום בסינמטקהיום בסינמטק
close
היום בסינמטקהיום בסינמטק
תכנית לימודים | שנה ב'

תכנית לימודים | שנה ב'

series

סמסטר א' | 26 מפגשים 

מבוא לתסריט סרט לוקיישן
עקרונות תסריט עלילתי – הסצנה – מתי מתחילים ומסיימים סצנה, איך צולחים את מעברי זמן, הקשר בין הדמויות לבין הסביבה, הסצנה על רצף הסיקוונס. כתיבת תסריט לתרגיל מיזנסצנה של קורס בימוי.

התנסויות מקצועיות בצילום קולנוע
עקרונות צילום קולנוע – תאורה. עקרונות ביחסי צלם ותאורן, שימוש בסוגי תאורה שונים, אור טבעי מול אור מלאכותי, שילובי תאורה, צילום שטח, צילום קולנוע בתנאי שטח קשים, אלתור, תכנוני תאורה, צילום נוף ללא תאורה וכו'.

בימוי – התנסות אינטנסיבית בעבודה עם שחקנים
עבודת השחקן. לימוד עקרונות המשחק מנקודת מבטו של שחקן. התנסות במרכיבי המשחק: רצון, מעצור, קונפליקט, וחלוקה לביטים. המשתתפים ילמדו לבצע אקטים "משחקיים" מסוגים שונים. הקורס יתמקד בבחינה ולימוד של ההוראות הניתנות לשחקן וכיצד הוא מבין ומתרגם אותן למבע אישי. וכן – מה קורה לשחקן כשכל תנועה או הבעה שלו מועצמת לגודל של מסך. הקורס ילווה בתיעוד הפעולות ע"י מצלמה וניתוח התרגילים.

עקרונות בימוי דוקומנטרי
עיסוק באספקטים השונים של המיזנסצנה הקולנועית (קומפוזיציה, תנועה במרחב, משחק, עיצוב) בימוי סצנה דוקומנטרית. לסיום הסמסטר: סצנה של עד חמש דקות מתסריט עצמאי – אינטראקציה בין אנשים.

סדנאות אמן – מרצים אורחים
פעלולים – טריקים ופעולות מיוחדות הנוגעים בעיקר בסצנות מסובכות, מהירות ואלימות.
עריכה קונספטואלית – יתמקד במושג ההמשכיות של הסיפור והתמונה: הפעולה, האור, הצבעוניות
ותנועת הגיבור. ומנגד – אפשרויות שבירה של ההמשכיות: קולאז' של זמנים ומקומות ועריכה בקווים מקבילים.
ליהוק – איך מלהקים שחקן וטייפקאסט.
ארט והלבשה – עיצוב החלל והתלבושות בקולנוע ובטלוויזיה

סמסטר ב׳ | 26 מפגשים

תסריט
העמקה בכתיבת התסריט האישי, גיבוש תפיסה ומושגים בתסריט לקולנוע עלילתי, כיצד להביע רגשות, כיצד למסור מידע ולקדם את העלילה באמצעות הדיאלוג, מה בין טקסט לבין סאבטקסט, מהי שפה פרטית וכיצד מחברים דיבור לפעולה. ליווי בכתיבת תסריט לסרט שנה ב' המשלב לוקיישן עם מיזנסצנה מיוחדת.

קולנוע דוקומנטרי
הלוקיישן כנקודת מוצא לתסריט. מה בין אתר ההתרחשות לבין הדמויות והחפצים שמאכלסים אותו וכיצד משמש הלוקיישן כמטאפורה לתמה של הסיפור. הקורס יעסוק גם בסט הקולנועי הדוקמנטרי ודרכי העבודה בו. וכמו כן ליווי אישי בהכנות תרגיל הסיום.

צילום
מצלמה על הכתף, ייצוב התמונה, יציבות תוך כדי תנועה, עיקוב והיטמעות הצלם בסביבה, צילום מתערב, מצלמה על התקנים וכו'.

יסודות בעריכת סאונד, סדנת הקלטה ועיבוד קול וסאונד
הכרות עם התוכנה המורכבת פרוטולס באמצעותה מגבשים את פסקול הסרט. התנסות והכרה של ערכים כמו: ADR, מיקס, הוספת והורדת קולות, אפקטים. במקביל יעסוק הקורס בעקרונות אמנותיים המנחים את העבודה על הפסקול.
הקלטת שטח – סדנה לשימוש בציוד הקלטה.היחסים שבין ערוצי הסאונד לבין התמונה: הרמוניה, ניגודיות, תזמון, קצב.
מוזיקה לסרטים – יחסי הפסקול המוזיקלי והסרט על ידי התאמת או יצירת פסקול לסרט נתון. במהלך הקורס יידונו שימושי הפסקול כמאפיין דמויות, כמלווה דיאלוג, כמעצב אווירה וכמגדיר זמן ומצבים נפשיים.

צפייה מודרכת
על ידי צפייה וניתוח של סרטים מצטיינים וייחודיים מכל העולם, יתמקד הקורס בסרט הקצר כפורמט ייחודי. החל מבניית נרטיב ועד להתאמת שאר הכלים הקולנועיים לשפה ולחוויות של הקולנוע הקצר.

עקרונות בימוי עלילתי – ליווי בפרויקט האישי (סרט לוקיישן)
מיזנסצנה. עיסוק באספקטים השונים של המיזנסצנה הקולנועית (קומפוזיציה, תנועה במרחב, משחק, עיצוב) בשלב ראשון בימוי סצנה מתוך סרט קלאסי, ולסיום הסמסטר: סצנה של עד חמש דקות מתסריט של הבמאי. הסט הקולנועי ודרכי העבודה בו.