לחץ על לחצן ESC לפתיחת סרגל הנגישות עבור לתפריט הראשי דלג לתוכן דלג למפת האתר
היום בסינמטקהיום בסינמטק
close
היום בסינמטקהיום בסינמטק
מחווה לגאי מאדין | TRIBUTE TO GUY MADDIN

מחווה לגאי מאדין | TRIBUTE TO GUY MADDIN

"הסרטים של גאי מאדין כל כך מוזרים שגורמים לסרטיו של דיויד לינץ' להיראות כמו 'משמר המפרץ'" (מייקל ברוק)

קנדה הוציאה מתוכה לפחות שני במאים אלטרנטיביים שנחשבים ליוצרים החשובים בקולנוע העכשווי – אטום אגויאן ודיויד קרוננברג, אך דבר אינו יכול להכין את צופה הקולנוע הממוצע לסרטיו של במאי קנדי אחר – גאי מאדין. יליד ויניפג, מניטובה, 1956, בנו של מנהל נבחרת הוקי-קרח של קנדה. מאדין למד כלכלה באוניברסיטת ויניפג, עבד כפקיד בנק וכצבעי, לפני ההחלטה להפוך ליוצר סרטים ולהצטרף לקבוצת הקולנוע של ויניפג (Winnipeg Film Group). על פני קריירה של מעל שלושים שנה יצר מאדין עשרות סרטים קצרים, 11 סרטים ארוכים ועבודות וידאו-ארט, כולם מאופיינים בעולמות אלטרנטיביים ומוזרים בהם מתרחשות עלילותיהם.

הקולנוע של גאי מאדין מושפע מתקופה קצרה בקולנוע העולמי (והגרמני בפרט) בסוף שנות העשרים, על התפר בין הראינוע לקולנוע, כאשר הסרטים היו עדיין בעלי אסתטיקה של סרטים אילמים, אך מאידך כבר השתמשו בסאונד (חורק ופרימיטיבי). הידע הרב שלו בתולדות האמנות ובתולדות הקולנוע משפיע על הבחירות האמנותיות של סרטיו ומאפשרים לו לעצב במדויק את עולמם המיוחד. הטירוף של דמויותיו והביזאריות של עלילותיו מקבילים לאובססיביות שלו לגבי התקופה ההיא. התוצאה היא סרטים ייחודיים, סוריאליסטיים, מעוצבים לעילא, המשלבים דקדנס, הומור שחור, עלילות מופרכות, צילום מרהיב (מאדין מצלם בעצמו את מרבית סרטיו) ודיאלוגים משעשעים. לפני כ-15 שנה קיימנו רטרוספקטיבה לסרטיו משנות השמונים והתשעים. הפעם מציגים טעימה מסרטים שמאדין יצר מאז והקרנה חוזרת של סרטו המטורף ביותר.

המוסיקה הכי עצובה בעולם

25-02-2019 | שני
21:00
אולם 1
המוסיקה הכי עצובה בעולם | THE SADDEST MUSIC IN THE WORLD 1933, השפל הכלכלי הגדול בשיאו. מאחר וויניפג הוכרזה כעיר הדיכאונית ביותר בעולם, היא נבחרת כמקום שבו ליידי הלן, בארונית בירה קטועת רגליים, תערוך תחרות בינלאומית א-לה אירוויזיון למוסיקה הכי עצובה בעולם. הומור שחור, דקאדנס על סף הביזאריות, פסקול מוקפד, שלמות אסתטית –מקומם של אלה אינו נפקד בסרט המטורף הזה. הקרנה חד פעמית
לדף הסרט

דרקולה: דפים מיומנה של בתולה

26-02-2019 | שלישי
21:00
אולם 1
דרקולה: דפים מיומני הבתולה | DRACULA: PAGES FROM A VIRGIN'S DIARY גאי מאדין מציג את הגרסה שלו לספר הערפדים הקלאסי של בראם סטוקר. זהו בעצם עיבוד בסגנון הראינוע בשחור לבן של מופע בלט אירוטי שהועלה ע"י הבלט של ויניפג. הצבע מופיע כשיש דם, ובתפקיד דרקולה רקדן הבלט הסיני ז'אנג ויי-קיאנג. בפסקול סימפוניות 1+2 של מאהלר. הקרנה חד-פעמית.
לדף הסרט

זהירות!

27-02-2019 | רביעי
21:00
אולם 1
זהירות! | CAREFUL הסרט שבזכותו פרץ מאדין אל שולי הקולנוע העולמי (להבדיל משולי הקולנוע הקנדי בהם שהה עד אז). קומדיה ביזארית שהוגדרה פעם כשילוב בין "ראש מחק" ל"הקוסם מארץ עוץ", וסרטו הראשון בצבע. במאה ה-19 בכפר האלפיני המבודד טולצבאד התושבים נאלצים לדבר בלחש ולהיזהר מתנועות חדות מדי, מפחד מפולות השלג. על רקע אווירה מדכאת זו מסופרים שני סיפורים מקבילים על גילוי עריות. הסרט מצולם בסגנון "סרטי ההרים", ז'אנר בקולנוע הגרמני של שלהי שנות השלושים, כולל כותרות, סאונד חורק בכוונה וצביעה ישירה על הצלולואיד ליצירת "אפקטים ויזואליים". (לני ריפנשטאהל התחילה את הקריירה שלה בסרטים אלה). הקרנה חד-פעמית.
לדף הסרט

ויניפג שלי

28-02-2019 | חמישי
19:00
אולם 1
ויניפג שלי | MY WINNIPEG גאי מאדין ממציא את הקולנוע הדוקומנטרי מחדש כ"דוקו-פנטזיה", בסרטו האישי ביותר. תוך שילוב של פרטים אוטוביוגרפיים, הגיגים ואבני בוחן תרבותיים מעברה של עיר הולדתו, בירת מניטובה - וויניפג (שחלקן אמיתיות וחלקן מיתיות) – יוצר מאדין מסמך קולנועי מרתק, תוך שימוש בטכניקות הוויזואליות האופייניות לו, שמתחקות אחר האסתטיקה של הקולנוע האילם. הסרט מתמקד ביחסיו של מאדין הקטן עם אמו הקשוחה, כמו גם בעצם המושג "בית". הקרנה חד-פעמית.
לדף הסרט