לחץ על לחצן ESC לפתיחת סרגל הנגישות עבור לתפריט הראשי דלג לתוכן דלג למפת האתר
הקרנות דוקאביב חופשי למנויים ע"ב מקום פנוי

הקרנות דוקאביב חופשי למנויים ע"ב מקום פנוי

בימים א'-ה' עד השעה 14:00 כניסה חופשית למנויים ע"ב מקום פנוי (לא ניתן להזמין באתר) | | | לכל הקרנות דוקאביב >

ההצעה | דוקאביב

23-05-2019 | חמישי
10:00
אולם 2
ההצעה | The Proposal מההתחלה היה ברור שבסיפור האהבה הזה מסתתרת דרמה גדולה. הדמויות הראשיות: אדריכל נודע הנחשב גם לאמן בעל שיעור קומה, מיליונר, ארוסת המיליונר ואמנית קונספטואלית. וביניהם: שאלות עמוקות על זכויות יוצרים, יצירה, חשיפה לציבור ופרטיות. התוצאה? אמרנו: דרמה. ג'יל מגיד, אמנית (ובמאית הסרט) התאהבה ביצירותיו של לואיס ברגאן, גדול אדריכלי מקסיקו. היא תכננה תערוכה מיצירותיו, אלא שלאחר מותו, ארכיונו חולק ואלפי מכתביו, שרטוטיו וצילומיו נרכשו על ידי תאגיד שווייצרי ולמעלה מעשרים שנה שאינם נגישים לציבור. מגיד, הנחושה להשיב את האוצרות הללו למקסיקו, משקיעה שנים בפענוח התעלומה. כשהיא מגלה שהפריטים המוסתרים היו בעצם מתנת אירוסין היא הוגה (ומבצעת) הצעה נועזת ומטלטלת ביותר.
לדף הסרט

הכוכב של ג'ונה | דוקאביב

23-05-2019 | חמישי
10:30
אולם 4
הכוכב של ג'ונה | Junha’s Planet בראשית שנת הלימודים נדמה לכולם שג'וּנה לעולם לא יוכל להשתלב בבית הספר. בגיל 11 הוא עדיין מתקשה להתבטא ונוטה להתקפי זעם שמרחיקים ממנו את שאר הילדים ומתסכלים את הוריו ומוריו. אלא שאיש מאלה אינו מרים ידיים. אט אט ובסבלנות אין קץ, הסובבים את ג'ונה מגלים דרכים חדשות שבאמצעותן הם מצליחים להתקרב אליו, ונדמה שיותר משהם מצליחים לשנות אותו, הם עצמם משתנים, לומדים את עצמם ואותו ומתפתחים באופן שמאפשר להם לחיות לצדו. הסרט מצייר דיוקן אמיץ ועדין מאוד של ילד אוטיסט, ובאמצעות שפה קולנועית מקורית מייצר רב-חושיות המאפשרת לצופים כניסה לכוכב, המרוחק לכאורה, שבו חי ג'ונה.
לדף הסרט

המסע של איילו | דוקאביב

23-05-2019 | חמישי
10:45
אולם 3
המסע של איילו | Ailo's Journey אָיילו, איל צפוני שנולד קצת לפני הזמן, מבלה את השנה הראשונה לחייו במסע ארוך ומפרך לאורכה של לפלנד. במרחבים הלבנים העצומים והקפואים של חוג הקוטב, הוא נתקל בסנאים ודובים, נשרים וזאבים ומאחר שהוא עדיין גור, אמא שומרת עליו. בסוף המסע, איילו יעמוד ברשות עצמו. הוא יֵדַע לרוץ, לברוח, להסתתר, לקפץ בשלג ולהבחין בין חברים לאויבים. המצלמה, המלווה את האיל הצעיר מקרוב, עוצרת נשימה ממש ולא מתעלמת מנופי הפרא, שבהם העצים מכוסי השלג דומים לפסלים הזויים וכשהשמש אינה זורחת, השמיים נוצצים באינספור כוכבים.
לדף הסרט

סינמה מרוקו | דוקאביב

23-05-2019 | חמישי
10:45
אולם 1
סינמה מרוקו | Cinema Morocco בית הקולנוע המפואר Cine Marrocos בסאו פאולו נפתח לקהל ב-1951. 12 קומות של פאר והדר, שנבחרו, לא במקרה, לארח את פסטיבל הקולנוע הראשון של ברזיל שלוש שנים לאחר מכן. במהלך השנים המקום הוזנח, ננטש ונפלש עד שגדשו אותו אלפי חסרי בית מעשרות מדינות שונות. חברים בקהילה שהתגבשה בתוכו מצאו לעצמם מקום בסדנת תאטרון. הם משחזרים סצנות מופת מן הסרטים הקלאסיים שהוקרנו שם בעבר, וכדי לבטא את עצמם על הבמה, הם משתמשים בחוויות אישיות של מלחמה, עוני ואלימות. המיזוג בין מרלון ברנדו, ג'ון גילגוד ודבורה קאר ובין שחקני הסדנה מייצר דרמה חדשה ועוצמתית.
לדף הסרט

על חברים ואלוהים | דוקאביב

23-05-2019 | חמישי
12:45
אולם 3
על חברים ואלוהים | Gods of Molenbeek מולֶנבֶּק, השכונה שבה גדלים אתוס ואמין, לא רחוק ממרכז בריסל, נחשבת למעוזם של ג'יהאדיסטים. אבל את הילדים מעניינות השאלות החשובות באמת: האם יש אלוהים? איזה כוחות יש לו? האם אפשר לראות אותו? ומי מכל האלים שבהם מאמינים הוריהם – שהגיעו לשכונה ממדינות ומרקעים שונים – הוא האל הראשי, המפקד על כל השאר? אָתוס, בן לאם פינית ואב צ'יליאני, ואמין, שהוריו ערבים מוסלמים, הם החברים הכי טובים. כשהם משחקים ביער, מצטרפת אליהם גם פלו הבלגית, שכבר הספיקה לגבש לעצמה דעות בכל נושא. אל תוך ההרפתקאות הילדותיות שלהם מחלחלת אט אט ההבנה שהם שונים, ושמשום מה, העולם מצפה מהם להאמין בדברים שונים לגמרי.
לדף הסרט

פשוט טעים- דיאנה קנדי | דוקאביב

23-05-2019 | חמישי
12:45
אולם 1
פשוט טעים: דיאנה קנדי | Nothing Fancy: Diana Kennedy בגיל 95 דיאנה קנדי קמה מדי בוקר לצעידה אנרגטית בחורש הירוק שסביב ביתה. הבית, המוכר בשמו "קווינטה דיאנה", הוא בית אקולוגי בקצה דרך עפר שאפשר לעבור רק ברכב שטח, אבל הוא מושך אליו אינספור עולי רגל, המחכים למוצא פיה ותוצרי מטבחה של קנדי. קנדי, גורו-בישול, מחברת תשעה ספרי בישול שהכירו לשאר העולם את נפלאות המטבח המקסיקני, קבעה את מושבה במיצ'ואקאן שבמקסיקו לפני כחמישים שנה. היא הגיעה לכל פינה שבה יכלה לגלות מתכון, ירק, תבלין או צורת בישול שלא הכירה. גם היום היא דוהרת במכוניתה, מטיילת בשווקים, מבשלת, חוקרת, לומדת ומלמדת באותה התלהבות ממש.
לדף הסרט

תחרות סטודנטים- מקבץ 1 | דוקאביב

23-05-2019 | חמישי
13:00
אולם 4
לא ניתן להזמין כרטיסים לאירוע זה. הכניסה על בסיס מקום פנוי. למידע נוסף פנו לעמדות המודיעין של דוקאביב במהלך הימי הפסטיבל 1 - עולם קטן | Little World ישראל 2018, 15 דקות, רוסית, כתוביות בעברית ובאנגלית בימוי, הפקה, תסריט, עריכה, צילום, תחקיר ומוזיקה: אלינה מיטלמן bv דירה קטנה בנצרת עילית. משפחת עולים ותיקה מברה"מ לשעבר. האם כותבת שירה, האב עסוק בפעולות קטנות, מונוטוניות. הבן חולם על תהילה כמוזיקאי. המרחב הקטן נושא בתוכו קולות, זכרונות וגעגועים למקום אחר. קולה של הבמאית ומבטה מבקשים לשאול ממה מורכבת משפחה. 2 - אותו האיש | Ecce Homo ישראל 2019, 53 דקות, עברית, אנגלית ויידיש, כתוביות בעברית ובאנגלית בימוי וצילום: אהרן (אהרל'ה) טרייטל עשר שנים אחרי שעזב את אורח החיים החרדי חוזר אהרל'ה לבית אמו כדי לחפש את דודו אליעזר, שנחטף בינקותו. כשעולה החשד שאליעזר חי בקנדה, מסרבים בני המשפחה החרדית ליצור קשר עם הקנדי הנשוי לגויה. משקעי העבר צפים במהלך הנסיון של אהרל'ה לאחד את המשפחה. 3 - הצל של הצמות | The Silhouette of Braids ישראל 2018, 15 דקות, עברית, כתוביות באנגלית בימוי, תסריט וצילום: רותם דימנד 50 שנה ישב בחושך ארכיון משפחתי, עד שרותם שכנעה את אימה ורדה לצפות בילדותה מחדש. סרטי 8 מ"מ התגלו כצילומים של יהודית – קולנוענית חובבת ואמה של ורדה – שתיעדה את חייה בתל אביב של סוף שנות ה-60. הסרטים שופכים אור על זיכרונות עבר המעורבבים בהווה, של מערכות יחסים בין אם ובת. 4 - ונתנה תוקף | Ocd Ceremonies ישראל 2018, 20 דקות, עברית, כתוביות באנגלית בימוי, הפקה, תסריט, עריכה, תחקיר ושירה: קרן גני קרן בת ה-25 מתמודדת עם חרדות ועם הפרעה טורדנית-כפייתית. לפוסט טראומה של אביה ממלחמת יום כיפור יש השפעה ישירה על המערך הרגשי שלה. הטקסים היומיומיים שלה מועברים בסרט בשפה ציורית וסוריאליסטית. שפת הסרט מציגה מערך חשיבה שלם הניזון מפחדים קדומים, שמקורם בשדה הקרב בו לא היא נכחה.
לדף הסרט

קונצרט לעגבניות | דוקאביב

26-05-2019 | ראשון
10:00
אולם 1
קונצרט לעגבניות | When Tomatoes Met Wagner הצעירים עזבו, החנויות נסגרו, בית הספר ננטש ובכפר היווני אליאס נותרו 33 תושבים בלבד. אבל כריסטוס ואלכסנדרוס אינם מתייאשים. בשדות שלהם גדלות עגבניות אורגניות, צאצאיות ישירות של זרעי העגבניות שקולומבוס הביא לאירופה, והם נחושים לכבוש באמצעותן את העולם. לשם כך העגבניות זקוקות למוזיקה (ומה יותר טוב מהבומבסטיות של ואגנר?) ולידיהן האוהבות של הקשישות הנמרצות, הקוטפות, מבשלות, טועמות ואורזות. העבודה במפעל הביתי הקטן מלווה במיתוסים ואגדות שאלכסנדרוס מספר, ולעתים גם ממציא. ההתרגשות מגיעה לשיאה כשהקשישות יוצאות לראשונה מן הכפר ונוסעות לבקר את הרטבים והתבשילים שלהן על מדפי סופרמרקטים באירופה. האם ההצלחה שלהן תקים לתחייה את הכפר?
לדף הסרט

השינוי מתחיל כאן | דוקאביב

26-05-2019 | ראשון
10:00
אולם 1
השינוי מתחיל עכשיו | ‘Now something is slowly changing’ עיסוי עם חזירים, סרטונים של בחורות לוחשות החורצות במסרק את המיקרופון, שיעורי אושר לתלמידי בית הספר היסודי וקורסים במנהיגות באמצעות אילוף סוסים. אלה רק חלק משיטות הקואצ'ינג והצמיחה האישית המוצגות בסרט. בכל הסדנאות הללו, המשתתפים מנסים לגלות מה בדיוק לא בסדר בהם (ולתקן מיד!) וכמובן, כולם מחפשים משמעות. המצלמה לא שופטת אותם, להיפך. היא מביטה מן הצד ומניחה להם לשאול, לתהות, לחוות תסכול או פורקן ובעיקר להציג את ניסיונותיהם להתמודד עם מצוקות המוכרות לכולנו. התוצאה היא לקט אנתרופולוגי מפתיע.
לדף הסרט

אדריכלות האינסוף | דוקאביב

26-05-2019 | ראשון
10:15
אולם 4
אדריכלות האינסוף | Architecture of Infinity איך יכולים מבנים, התוחמים מרחב מוגדר בחלל, לתת לנו תחושה של חופש אינסופי? איך הופכים בתי תפילה למקומות שבהם אנחנו מביטים פנימה? ואיך מצליחים קירות להעניק חופש ללא גבול? הבמאי כריסטוף שאוב – מונע בכוחם של רשמים עזים שספג בילדותו – יוצא לבקר בכנסיות יוצאות דופן, עתידניות ועתיקות, ומגלה יצירות אמנות הלוקחות אותו אל השמים ואל קרקעית הים. מלווה באדריכלים פטר צומטור, פטר מרקלי ואלברו סיזה, באמנים ג'יימס טארל וכריסטינה איגלסיאס ובמתופף סרג' (ג'וג'ו) מאייר, הוא מנסה לפענח את העולם, ובעיקר את חוויותינו הרוחניות, באמצעות מושגים לכאורה מופשטים של אור, זמן, קצב, צליל וצורה. הצילומים היפים במיוחד הופכים את החיפוש המהורהר לחוויה רב-חושית.
לדף הסרט

אירוע תעשייה מיחסי ציבור ועד האוסקר | דוקאביב

26-05-2019 | ראשון
10:30
אולם 2
לא ניתן להזמין כרטיסים לאירוע זה. הכניסה על בסיס מקום פנוי. למידע נוסף פנו לעמדות המודיעין של דוקאביב במהלך הימי הפסטיבל אירוע תעשייה: מיחסי ציבור ועד האוסקר - איך מקדמים סרט דוקומנטרי בעולם
לדף הסרט

ההתגלות של הילמה אף קלינט | דוקאביב

26-05-2019 | ראשון
12:15
אולם 1
ההתגלות של הילמה אף קלינט | Beyond the Visible - Hilma af Klint הילמה אף קלינט לא הייתה גבר ולא ישבה בבתי הקפה הבוהמיינים של פריז או וינה. בראשית המאה ה-20 אלה היו תנאי הקבלה לעולם האמנות. אבל בסטודיו שלה בשטוקהולם, אף קלינט ציירה לא פחות מ-193 ציורים מופשטים עוצרי נשימה, הרבה לפני שקנדינסקי (הנחשב למבשר הז'אנר) חלם לעשות זאת. אף קלינט לא הוכרה בחייה כמבשרת האבסרטרקט. לדבריה, ציוריה הצבעוניים הענקיים והמכשפים נוצרו בהדרכת קולות מממד אחר שדיברו אליה מתוך ה"פסיכוגראף". ב-1901 היא חשה שהעולם אינו בשל לקראתה, אבל אחרי שהגוגנהיים בניו יורק הציג את ציוריה בשנה שעברה, לא נותרה למומחים ברירה אלא לכתוב מחדש את ההיסטוריה של האמנות המודרנית.
לדף הסרט

פשוט טעים- דיאנה קנדי | דוקאביב

26-05-2019 | ראשון
12:15
אולם 1
פשוט טעים: דיאנה קנדי | Nothing Fancy: Diana Kennedy בגיל 95 דיאנה קנדי קמה מדי בוקר לצעידה אנרגטית בחורש הירוק שסביב ביתה. הבית, המוכר בשמו "קווינטה דיאנה", הוא בית אקולוגי בקצה דרך עפר שאפשר לעבור רק ברכב שטח, אבל הוא מושך אליו אינספור עולי רגל, המחכים למוצא פיה ותוצרי מטבחה של קנדי. קנדי, גורו-בישול, מחברת תשעה ספרי בישול שהכירו לשאר העולם את נפלאות המטבח המקסיקני, קבעה את מושבה במיצ'ואקאן שבמקסיקו לפני כחמישים שנה. היא הגיעה לכל פינה שבה יכלה לגלות מתכון, ירק, תבלין או צורת בישול שלא הכירה. גם היום היא דוהרת במכוניתה, מטיילת בשווקים, מבשלת, חוקרת, לומדת ומלמדת באותה התלהבות ממש.
לדף הסרט

הסף | דוקאביב

26-05-2019 | ראשון
12:30
אולם 4
הסף | The Brink אחרי פרישתו הסוערת מהבית הלבן ה-2017 והצהרתו כי "בבית הלבן יש קארמה רעה", סטיב באנון – האסטרטג הראשי של טראמפ ומי שניהל את קמפיין הבחירות שלו – לא מסתפק בדיאטת מיצים ופטריות קוֹמְבּוּצָ'ה. בניסיון לחזור לעמדת השפעה בפוליטיקה האמריקאית, הוא מקים את "התנועה", ארגון ימני קיצוני שנועד לספק גג אידאולוגי לפוליטיקאים פופוליסטים באירופה ובעולם, מתנחמד ומתחנף לתורמים ומפזר שברי רעיונות המבוססים על פחד וניכור למצביעים פוטנציאליים. אליסון קליימן (שסרטיה על איי ווי ווי וכרמן פררה הוקרנו בעבר בדוקאביב) ליוותה את באנון במשך יותר משנה והצליחה להתקרב מבלי להניח לבאנון לנצל את המצלמה. היא רואה כל מוזרוּת, כל קמט וכל התנשפות מיואשת ותוהה – האם יש לו עדיין מה למכור?
לדף הסרט

במעלה ההר | דוקאביב

27-05-2019 | שני
10:00
אולם 3
במעלה ההר | Up the Mountain כשהאמן הסיני הקשיש ותלמידותיו יושבים ומציירים בביתו הצנוע שבכפר, לא תמיד ברור מה מתרחש על הקנבס ומה מתרחש בין המורה, בני משפחתו ותלמידותיו. פנים הבית החמים ושגרת החיים המתנהלת בו, מתמזגים לא פעם עם הנופים המרהיבים שבחוץ. האגם, פסגות ההרים, הצמחייה – נראים בעצמם כאילו צוירו בידי שֶן ז'יאנהוּאה – ועל בדי הציור של הנשים מופיעים אירועים ודמויות מן הכפר הקטן. שֶן, שהגיע אל הכפר לפני שנים רבות משנגחאי, הביא איתו אורח חיים, מוזיקה ותרבות שלא היו מוכרים לשכניו, והשיחות האישיות הצומחות בשיעורי הציור שלו מביאות גם אותם לחשוב מחדש על חייהם.
לדף הסרט

הצגת פרויקטים-DOC LAB TLV | דוקאביב

27-05-2019 | שני
10:00
אולם 5
לא ניתן להזמין כרטיסים לאירוע זה. הכניסה על בסיס מקום פנוי. למידע נוסף פנו לעמדות המודיעין של דוקאביב במהלך הימי הפסטיבל DOCLAB TLV - הצגת פרויקטים
לדף הסרט

היה היה ילד | דוקאביב

27-05-2019 | שני
10:30
אולם 3
היה היה ילד | Once Upon a Boy רון, ילד מלא תבונה וקסם, מתמודד עם שיתוק מוחין שמגביל את התנועה שלו יותר ויותר. וכאילו לא די בכך, רון גדל לצד שני אחים כשאחד מהם הוא אחיו התאום הזהה שמסוגל לרוץ ולשחק כדורגל. הוריו האוהבים עושים מאמצים כבירים לדאוג לצרכיו, לשמור על הלכידות המשפחתית, לגדל שלושה ילדים שמחים בחלקם, למרות הפערים הגדולים ביניהם. הסרט מלווה את ההתמודדות היומיומית של רון ומשפחתו לצד השיתוק ואת הנסיעה של רון עם הוריו לארצות הברית, שם הוא עובר ניתוח מורכב שימנע הידרדרות במצבו. בכל אלה נחשפים הגישות השונות לחיים והמתחים הבלתי נמנעים שמלווים הורים לילדים עם צרכים מיוחדים, וכן תעצומות הנפש שאנשים מגייסים בהתמודדות עם גורלם.
לדף הסרט

ביל קנינגהאם: צלם אופנה | דוקאביב

27-05-2019 | שני
12:45
אולם 4
ביל קנינגהאם: צלם אופנה | The Times of Bill Cunningham בכל פעם שאיזשהו סלב יצא לרחוב בניו יורק, ביל קנינגהאם היה שם, עם המצלמה שלו שידעה לזהות, ללכוד ולתעד אופנה. קנינגהאם החל את דרכו כמעצב כובעים, אבל אהבתו העמוקה לאופנה הובילה אותו לבלות יותר מארבעים שנה ברחובות העיר, על אופניים, עם מצלמה דרוכה שלא החמיצה דבר. טרנדים, צבעים, מעצבים ומפורסמים – כולם הופיעו בכפולת הצילומים שלו ב"ניו יורק טיימס", שהפכה לממתק המבוקש של העיתון. הסרט נולד ממה שאמור היה להיות ראיון קצרצר עם הבמאי מרק בוזק, אבל קנינגהאם (שאינו נראה או מדבר כמו צלם אופנה) פשוט פתח את הלב. ומתוך הלב הזה עלו סיפורים מורכבים, מרגשים, מעניינים ומעוררי השראה.
לדף הסרט

כאן מייק וואלאס | דוקאביב

27-05-2019 | שני
12:45
אולם 1
כאן מייק וואלאס | Mike Wallace Is Here מייק וואלאס, העיתונאי שהמציא את הראיונות הטלוויזיוניים הבלתי מתפשרים, הפך לאייקון בתכנית התחקירים "60 דקות". אחרי למעלה מחצי מאה של ראיונות, הוא מוצא את עצמו בתפקיד המרואיין. סיפור חייו המקצועי והאישי של וואלס, שידע אינספור רגעי שיא ומורדות תהומיים, מסופר באמצעות חומרי ארכיון מרתקים משלל הראיונות המפורסמים והחושפניים שערך עם מרטין לותר קינג, ריצ'רד ניקסון, ברברה סטרייסנד, ולדימיר פוטין ואחרים, ומראיונות שנערכו איתו לאורך השנים. וואלאס – שאינו רק מבריק אלא גם משעשע מאוד – אינו חושש לדבר בכנות. הסרט מציב מראה חכמה ומדאיגה מול דמותה של העיתונות בתקופתנו.
לדף הסרט

פיצ'ינג סטודנטים

28-05-2019 | שלישי
10:00
אולם 2

המזחים הצפים של כריסטו | דוקאביב

28-05-2019 | שלישי
10:00
אולם 3
המזחים הצפים של כריסטו | Walking on Water אחרי סדרה של יצירות אמנות מרשימות במיוחד שיצר ביחד עם אשתו ז'אן קלוד, כריסטו חולם ללכת על המים. לשם כך הוא רוצה לבנות שבילים שיובילו מגדות אגם איזאו באיטליה לאי הקטן שבמרכזו. האיש שעטף בבדים את הרייכסטאג, פרש ווילון על עמק בהרי הרוקי וכיסה שטח עצום ביפן בשמשיות, לא חשב שזו בעיה גדולה לפרוש על פני האגם יותר מ-200 אלף קוביות פוליאתילן עטופות בבד. אלא שאז נכנסה לתמונה הביורוקרטיה האיטלקית. בניית "המזחים הצפים" התגלתה כמשימה מורכבת מבחינה טכנית ואישית, ואף שהיצירה המרהיבה משכה עשרות אלפי מבקרים, מאחורי הקלעים לא היה רגע שבו מפלס הדרמה היה פחות מגבה גלי.
לדף הסרט

אין אריות בתל אביב- הקרנה מונגשת | דוקאביב

28-05-2019 | שלישי
10:30
אולם 5
אין אריות בתל אביב | There are no Lions in Tel Aviv הרב מרדכי שורנשטיין הגיע לנמל תל אביב ב-1935 עם קוף אחד, ציפורים נדירות וחלום – לפתוח גן חיות בארץ ישראל. הוא פתח חנות חיות בשנקין, ונהג לטייל עם שני גורי אריות ברחובות העיר. מאוחר יותר הקצתה לו העירייה שטח בפרדס העיר, היום כיכר רבין, והוא מונה למנהל גן החיות. בד בבד עם הצלחתו של הגן, היו כאלה שרצו להיפרע ממנו. לאחר שהלינו את שכרו, הרב הרעב לקח מקופאית הגן 3 לירות על חשבון משכורתו. הוא הורחק מגן החיות, מחוסר כל וערירי. זהו משל על תל אביב – עיר של חולמים שהפכה לעיר של עסקנים, ואחר כך לעיר של נדל"ניסטים.
לדף הסרט

הצעדה של שרמן | דוקאביב

28-05-2019 | שלישי
11:45
אולם 1
הצעדה של שרמן | Sherman’s March לא לחינם נכלל סרטו של רוס מקאלווי בארכיון הסרטים הלאומי של ארה"ב. מה שהחל כניסיון להתחקות אחר המהלך של הגנרל שרמן לכבוש את מדינות הדרום במלחמת האזרחים האמריקאית, הפך בהדרגה לסרט אישי, שבמרכזו תהייה על האפשרות למצוא אהבה. הבמאי, בעצמו יליד הדרום, התחיל לצלם מיד לאחר שנפרד מזוגתו, והוא מתעד את מפגשיו עם בנות זוג פוטנציאליות ועם נשים ממשפחתו ומסביבתו הקרובה, היוצרות ביחד פסיפס מרתק של נשות דרום ארצות הברית. הנשים השונות משוחחות איתו על זוגיות, דת, התבגרות, הצלחה, ועל העננה המרחפת ללא הרף בשמי אותה תקופה – הפחד ממלחמה גרעינית. זוכה פסטיבל סאנדנס 1987 חוזר בעותק דיגיטלי משוחזר ומשובח. השחזור הדיגיטלי התאפשר בזכות: Cinema Conservancy, Harvard Film Archive, Library of Congress
לדף הסרט

הנשף הגדול | דוקאביב

28-05-2019 | שלישי
11:45
אולם 4
הנשף הגדול | Le Grand Bal "הריקוד הוא התשוקה האנושית העצומה לגעת, להיצמד לאדם אחר, להתרגש, להשיל את העכבות עד שהלב מאיים להתפרץ מהחזה ולחדור אל חזהו של האחר". כך מהרהרת הבמאית לֶטיסיָה קרטון במהלך צילומיה בפסטיבל ריקודי העם הנערך מדי שנה בעיירה קטנה במרכז צרפת. התשוקה הזו, כמובן, קורנת מהמסך. אלפי רקדנים חובבים מכל מין, גיל וגודל מבלים שבוע שלם שכולו התמסרות למוזיקה מכל העולם. רובם כמעט לא ישנים: הם רוקדים מעלות השחר ועד לשעות הקטנות של הלילה, באולמות בהם להקות מנגנות בלייב, בסדנאות ואפילו בחדר האוכל. אל תוך האקסטזה המהפנטת הזו, קרטון משלבת סיפורים אישיים קטנים על האינטראקציות האנושיות שהריקוד מאפשר, למי שמוכן לקחת סיכון.
לדף הסרט

חווה קטנה גדולה | דוקאביב

28-05-2019 | שלישי
12:15
אולם 5
חווה קטנה גדולה | The Biggest Little Farm ג'ון ומולי, יוצר קולנוע וכתבת אוכל, חלמו לגדל ירקות ובעלי חיים. אבל זה היה מין חלום שלא באמת אמור להתגשם, עד שאימצו כלב. טוד, הכלב, לא הפסיק לנבוח והשכנים העצבניים הגיבו בצו פינוי. בלית ברירה, השלושה עזבו את לוס אנג'לס, רכשו שטח אדמה והקימו חווה. ובהתאם לחלום, בחווה הזו גדלים המוני סוגי עצים, ירקות ופירות, ידידות עמוקה צמחה בין חזירה ותרנגולת וכולם חיים בהרמוניה עם הטבע. בניית החווה תבעה לא מעט יזע ודמעות והטבע מצדו לא תמיד שיתף פעולה. הסרט מלווה אותם לאורך שנים והתמודדויות, שהובילו לבנייתה של חווה יוצאת דופן, המצליחה לשגשג מבלי לפגוע כלל בסביבה.
לדף הסרט

פסטיבל דוקאביב 2019

29-05-2019 | רביעי
8:00
לובי צפוני

העדים של פוטין | דוקאביב

29-05-2019 | רביעי
9:45
אולם 4
העדים של פוטין | Putin's Witnesses ב-31 בדצמבר 1999, כשבוריס ילצין הכריז במפתיע על פרישתו מהנהגת רוסיה, מחליפו – ולדימיר פוטין, היה צעיר שאפתן, ולא מאוד מוכר. הקולנוען ויטלי מנסקי ("שנה תחת השמש") היה שם כדי לעקוב מקרוב אחרי פוטין והסובבים אותו. כראש צוות התעודה של הטלוויזיה הרוסית, הוא קיבל גישה חופשית לצמרת הקרמלין וליווה במשך שנה את פוטין, תומכיו ואת מי שנשארו מאחור. הקרבה האינטימית הנדירה לפוטין (וילצין, כמובן) אפשרה למנסקי ללכוד מהלכים מורכבים ורגעים טעונים, אישיים, חשופים ואמוציונליים של נשיא רוסיה, שכמותם לא נראו עד כה. לאחר שעזב את ארצו, מנסקי יצר מכל אלה סרט אישי, שהשלכותיו הפוליטיות-חברתיות מרחיקות הרבה מעבר לגבולות רוסיה.
לדף הסרט

הגברת G | דוקאביב

29-05-2019 | רביעי
10:00
אולם 1
הגברת G הסרט מתמקד בדמותה מעוררת השראה אך השנויה במחלוקת של לאה גוטליב- המייסדת והמעצבת הראשית של מפעל בגדי הים האגדי "גוטקס", שהיה שם דבר בעולם כולו. לאה גוטליב היתה אישה מלאת ניגודים אשר תמיד ידעה להרים עצמה ברגעי משבר- החל מסיפור הישרדותה בשואה, עלייתה לארץ, הקמת המפעל הקטן בישראל ועד ההצלחה הפנומנאלית בחו"ל. הסרט עוקב אחר היצירתיות המדהימה של הגברת G לצד אישיותה הדומיננטית, יחסיה המורכבים עם בנותיה/שותפותיה והטרגדיות שחוותה ושם דגש על תשוקתה חסרת המעצורים אשר עליה שילמה מחיר יקר.
לדף הסרט

סקאווה | דוקאביב

29-05-2019 | רביעי
10:15
אולם 2
סקאווה | Sakawa השילוב בין טקסי וודו להונאה באינטרנט נשמע בדיוני לגמרי, אבל המוני צעירים בגאנה מוצאים כך פרנסה, ודרך לנצל בחזרה את הלבנים שבמשך דורות ניצלו אותם. את ה"לקוחות", קורבנות ההונאה הפוטנציאליים, הם מוצאים באתרי היכרויות או במזבלה. הם מקוששים כוננים מתוך מחשבים – שנשלחו לגאנה, כדי לא לזהם את אדמת המערב. מתוכם הם דולים בקלות פרטים אישיים ותמונות, וממהרים לחפש את בעליהם. הם מתחזים לנשים צעירות שלכאורה מתאהבות בהם, רוצות להינשא להם או מוכנות להגשים את הפנטזיות המיניות שלהם – ומבקשים כסף. כוהני הוודו המקומיים מגייסים בשמחה פולחנים עתיקים להצלחת הסקאווה. האפשרות לרוקן את כיסיהם של גברים לבנים היא מבחינתם סימן למזל וברכה.
לדף הסרט

תחרות קצרים-מקבץ 2 | דוקאביב

29-05-2019 | רביעי
10:30
אולם 2
תחרות קצרים: מעבר ומעל | SHORTS COMPETITION 2: ABOVE AND BEYOND הכי רחוק, הכי קרוב ופנימה. שלושה סרטים המסיטים את המבט אל מעבר ומעל לשגרתי והמוכר. 1 - חלל מוקף | Confined Spaces ספרד / צרפת / ישראל 2019, 12 דקות, ללא דיאלוג, ללא כתוביות בימוי: Razzak^ukrainitz שירה אוקרייניץ, חילונית יהודייה, ועומאר אל עבדול ראזק, חילוני מוסלמי, חיים בספרד הקתולית. ביחד הם בוחנים – בצילום, באנימציה ובצלילים – את האופן שבו הדתות תוחמות את מרחב הפעולה שלנו בעולם, מבחוץ אבל גם בתוכנו. 2 - 2001 ניצוצות באפלה | 2001 Sparks in the Dark ספרד 2018, 21 דקות, אנגלית, כתוביות בעברית בימוי, תסריט ועריכה: Pedro González Bermúdez בראיון עומק שהעניק סטנלי קובריק ל"פלייבוי" ב-1968, השנה שבה השלים את "2001: אודיסיאה בחלל", הוא מדבר על החיים, היקום וכל השאר. השחקן קיר דולה משאיל לו את קולו בשחזור אנימציה של אותו ראיון. 3 - אל החוף | Time and Tide הולנד 2018, 29 דקות, ללא דיאלוג, ללא כתוביות בימוי והפקה: Marleen Van Der Werf במבט ראשון, נדמה שרצועת החוף ההולנדית הזו היא מקום שומם שלא מתרחש בו דבר. אולם המצלמה העיקשת בוחנת כל גרגיר חול וכל משב רוח, ומגלה אינספור התרחשויות מסעירות – בסרט שהוא שיר צילומי מלא תהפוכות רגש.
לדף הסרט

מה שהיא אמרה: האמנות של פולין קייל | דוקאביב

29-05-2019 | רביעי
11:45
אולם 1
מה שהיא אמרה: האמנות של פולין קייל | What She Said: The Art of Pauline Kael איש לא יכול היה להתעלם מפולין קייל. היו לה דעות נחרצות, קהל מעריצים מסור וטור ב"ניו יורקר", שחרץ גורלות בעולם הקולנוע. קייל האאוטסיידרית – בתם של מהגרים יהודים מפולין שגדלה בחוות תרנגולות, נשרה מהאוניברסיטה וגידלה בת כאם יחידנית – הפכה למבקרת הקולנוע החזקה, השנונה והמשפיעה ביותר בארה"ב במשך כשלושים שנה. היא הפכה סרטים נשכחים ללהיטים, ולסרטים ששנאה לא היה סיכוי (דייוויד לין, במאי "בתו של ריאן", פרש מעשייה ל-14 שנה אחרי ביקורת שלה). הסרט, המבוסס על קטעים נפלאים מסרטים שביקרה, עדויות של במאים ובהם טרנטינו, קופולה ואחרים, וסרטונים מחייה הבוהמיינים, מלווה בקטעי יומן של קייל, אותם מקריאה שרה ג'סיקה פרקר.
לדף הסרט

גולדה

29-05-2019 | רביעי
12:00
אולם 3
גולדה | Golda חודשים ספורים לפני מותה העניקה גולדה מאיר ראיון לטלוויזיה הישראלית. בתום צילומי הריאיון המשיך צוות האולפן להקליט, ותיעד שיחה אישית וכנה שמעולם לא שודרה. כשהיא מדליקה סיגריה אחרי סיגריה, דיברה גולדה בפתיחות על האירועים שעיצבו את כהונתה כראש ממשלה – מלחמת ההתשה, מחאת הפנתרים השחורים, ימי הכיבוש הראשונים ומלחמת יום הכיפורים. בקטעי ארכיון נדירים ובעדויות של תומכיה ומתנגדיה, מגולל הסרט את סיפור כהונתה של האישה הראשונה והיחידה שהנהיגה את ישראל ובוחן כיצד הפכה מ"אם האומה" ל"אם כל חטאת".
לדף הסרט

אנימוס אנימליס:סיפור על אנשים חיות וחפצי | דוקאביב

29-05-2019 | רביעי
12:15
אולם 2
אנימוס אנימליס: סיפור על אנשים, חיות וחפצים | Animus Animalis (a story about People, Animals and Things) בעלי החיים הניצודים ביערות המושלגים של ליטא אינם מסיימים שם את חייהם. מרגע שנורה הקליע, מתחיל מחזור החיים השני, הכמעט מיסטי, שבו צבאים, איילות, חזירי בר, ציפורים ודביבונים מפוחלצים, מוצגים לראווה בתצוגות פולחניות ואפילו מוחזרים אל היער. קהילת הציידים והמפחלצים נעה ללא הרף על הגבול שבין החיים למוות. במקום שבו אפילו הכנסייה מקושטת באינספור זוגות קרניים, ותינוקות מתכרבלים בטבעיות בפרוות – הציד נתפס כביטוי להערצת הטבע, לסגידה לבעלי החיים ולצורך האנושי להקיף את עצמו בהן. תהליך הפחלוץ המורכב מצריך מומחיות, דייקנות ואהבה לבעלי החיים, והוא מעין ניסיון טקסי לברוא אותם מחדש.
לדף הסרט

סילביה | דוקאביב

29-05-2019 | רביעי
12:30
אולם 2
סילביה | Silvia נישואיה של סילביה, הצעירה הארגנטינית היפהפייה, לדיפלומט אמיד, אמורים היו לחלץ אותה מילדות קשה לחיי זוהר נוצצים. אלא שמשהו השתבש, ועל אף הנסיעות בעולם, המסיבות, הבתים המפוארים והמשפחה שהקימו, חייהם של בני הזוג היו טעונים ודרמטיים. הבמאית מריה סילביה אסטבה מנסה להבין את הוריה, ובעיקר את אמהּ, באמצעות התבוננות בסרטי משפחה ישנים. ביחד עם שתי אחיותיה, היא בוחנת תחת מיקרוסקופ את הסיפורים שסופרו להן ואת מה שהוסתר והושמט. בתערובת של תיעוד ועריכה מחדש, קטעי העבר מודגשים, מטשטשים, מוקפאים, מתגלגלים לאחור עד שהסיפור המשפחתי הופך לדרמה כל-אנושית שמעלה שאלות על זיכרון, אמת, אשליות ותדמיות, ועל מהות היחסים בין הורים וילדים.
לדף הסרט

הנשף הגדול | דוקאביב

30-05-2019 | חמישי
10:00
אולם 4
הנשף הגדול | Le Grand Bal "הריקוד הוא התשוקה האנושית העצומה לגעת, להיצמד לאדם אחר, להתרגש, להשיל את העכבות עד שהלב מאיים להתפרץ מהחזה ולחדור אל חזהו של האחר". כך מהרהרת הבמאית לֶטיסיָה קרטון במהלך צילומיה בפסטיבל ריקודי העם הנערך מדי שנה בעיירה קטנה במרכז צרפת. התשוקה הזו, כמובן, קורנת מהמסך. אלפי רקדנים חובבים מכל מין, גיל וגודל מבלים שבוע שלם שכולו התמסרות למוזיקה מכל העולם. רובם כמעט לא ישנים: הם רוקדים מעלות השחר ועד לשעות הקטנות של הלילה, באולמות בהם להקות מנגנות בלייב, בסדנאות ואפילו בחדר האוכל. אל תוך האקסטזה המהפנטת הזו, קרטון משלבת סיפורים אישיים קטנים על האינטראקציות האנושיות שהריקוד מאפשר, למי שמוכן לקחת סיכון.
לדף הסרט

במעלה ההר | דוקאביב

30-05-2019 | חמישי
10:00
אולם 3
במעלה ההר | Up the Mountain כשהאמן הסיני הקשיש ותלמידותיו יושבים ומציירים בביתו הצנוע שבכפר, לא תמיד ברור מה מתרחש על הקנבס ומה מתרחש בין המורה, בני משפחתו ותלמידותיו. פנים הבית החמים ושגרת החיים המתנהלת בו, מתמזגים לא פעם עם הנופים המרהיבים שבחוץ. האגם, פסגות ההרים, הצמחייה – נראים בעצמם כאילו צוירו בידי שֶן ז'יאנהוּאה – ועל בדי הציור של הנשים מופיעים אירועים ודמויות מן הכפר הקטן. שֶן, שהגיע אל הכפר לפני שנים רבות משנגחאי, הביא איתו אורח חיים, מוזיקה ותרבות שלא היו מוכרים לשכניו, והשיחות האישיות הצומחות בשיעורי הציור שלו מביאות גם אותם לחשוב מחדש על חייהם.
לדף הסרט

פגות תוקף | דוקאביב

30-05-2019 | חמישי
10:15
אולם 3
פגות תוקף | Leftover Women המושג Leftover Women (בסינית Shengnu) מתאר נשים משכילות בערים הגדולות בסין בשנות ה-20 המאוחרות לחייהן שנשארו ברווקותן. הממשל הסיני מקדם באגרסיביות את המושג באמצעות מאמרים, סקרים, קריקטורות ודיווחים חדשותיים בהם מתויגות לשלילה נשים משכילות ורווקות כדרך להתמודד עם האיום על היציבות החברתית שנוצר עקב "מדיניות הילד היחיד" אשר הובילה למצב בו היום יש בסין כ-30 מיליון גברים יותר מנשים. הסרט עוקב אחר שלוש נשים המתמודדות עם הסטיגמה של Leftover Women, ומשקף את הדיכוי של נשים הנשען על ערכים סינים מסורתיים. מערכת תעמולה מתוזמרת זו, המאורגנת על ידי הממשלה, משקפת תפיסת עולם שוביניסטית ושמרנית – תחייה מחודשת של אי שויון מגדרי בסין הפוסט-סוציאליסטית.
לדף הסרט

בהיעדרי | דוקאביב

30-05-2019 | חמישי
10:30
אולם 2
בהיעדרי | Absence of Me ארבע פעמים נאלץ אלפרדו זיטרוסה לצאת לגלוּת, ולחלום מרחוק על מולדתו אורוגוואי. המשורר וזמר המחאה הפך לסמל ההתנגדות לדיקטטורה, וכשחזר לבסוף לארצו התקבל בתשואות על ידי המונים. 25 שנה לאחר מותו, משפחתו של זיטרוסה מוסרת את חפציו לגנזך המדינה. מיון החומרים – הצילומים, ההקלטות, הפתקים והיומנים – מביא לבחינה מחודשת של ההתרחשויות הפוליטיות הקשות באורוגוואי, וכן בארצות גלותו: ארגנטינה, ברזיל וספרד. הסרט נע בין ההווה והעבר, בין המציאות האישית והפוליטית, בין ראיונות בקולו של זיטרוסה, המודע למעמדו הציבורי, ובין סרטוני משפחה משועשעים. החיבורים האלה לא רק יפים ומעוררי מחשבה, אלא גם מצליחים לגעת בהתרחשויות הרחוקות מהם בזמן ובמקום.
לדף הסרט

הכוכב של ג'ונה | דוקאביב

30-05-2019 | חמישי
12:15
אולם 4
הכוכב של ג'ונה | Junha’s Planet בראשית שנת הלימודים נדמה לכולם שג'וּנה לעולם לא יוכל להשתלב בבית הספר. בגיל 11 הוא עדיין מתקשה להתבטא ונוטה להתקפי זעם שמרחיקים ממנו את שאר הילדים ומתסכלים את הוריו ומוריו. אלא שאיש מאלה אינו מרים ידיים. אט אט ובסבלנות אין קץ, הסובבים את ג'ונה מגלים דרכים חדשות שבאמצעותן הם מצליחים להתקרב אליו, ונדמה שיותר משהם מצליחים לשנות אותו, הם עצמם משתנים, לומדים את עצמם ואותו ומתפתחים באופן שמאפשר להם לחיות לצדו. הסרט מצייר דיוקן אמיץ ועדין מאוד של ילד אוטיסט, ובאמצעות שפה קולנועית מקורית מייצר רב-חושיות המאפשרת לצופים כניסה לכוכב, המרוחק לכאורה, שבו חי ג'ונה.
לדף הסרט

על פני המים | דוקאביב

30-05-2019 | חמישי
12:30
אולם 4
על פני המים | On the water שלושת הנהרות הנפגשים בעיירה הקרואטית סיסאק והנופים הרגועים שסביבם כבר השתקמו מן המלחמה. לא כך בני האדם. הפעילות השוקקת על פני המים נדמית, במבט מרחוק, שלווה ואפילו מעוררת קנאה: שחייה במים קפואים בימים מושלגים, שיט רגוע בימי שמש, חברים יוצאים לדוג, אב ובנו מתאמנים בשחייה ספורטיבית. אלא שברקע רוחש משהו אפל, פתיל שנדמה כי עלול להידלק בקלות. הגברים שבלב הסרט, הנראים לכאורה שונים כל כך זה מזה, נושאים עמם סיפורים אישיים מורכבים: קרבות, בתי כלא, החיים בשוליים הכלכליים. כשאלה משתלבים זה בזה – באותה זרימה המאפיינת את הנהרות – מתבהרת תמונה נוגעת ללב של עיירה שזיכרונותיה קפאו בזמן.
לדף הסרט

הגברת G | דוקאביב

30-05-2019 | חמישי
12:30
אולם 1
הגברת G הסרט מתמקד בדמותה מעוררת השראה אך השנויה במחלוקת של לאה גוטליב- המייסדת והמעצבת הראשית של מפעל בגדי הים האגדי "גוטקס", שהיה שם דבר בעולם כולו. לאה גוטליב היתה אישה מלאת ניגודים אשר תמיד ידעה להרים עצמה ברגעי משבר- החל מסיפור הישרדותה בשואה, עלייתה לארץ, הקמת המפעל הקטן בישראל ועד ההצלחה הפנומנאלית בחו"ל. הסרט עוקב אחר היצירתיות המדהימה של הגברת G לצד אישיותה הדומיננטית, יחסיה המורכבים עם בנותיה/שותפותיה והטרגדיות שחוותה ושם דגש על תשוקתה חסרת המעצורים אשר עליה שילמה מחיר יקר.
לדף הסרט

אמי נעלמת | דוקאביב

30-05-2019 | חמישי
12:45
אולם 1
אמי נעלמת | The Disappearance of my Mother בנדטה ברציני, דוגמנית העל והשחקנית האיטלקייה, הטריפה את דעתם של אמנים רבים – מריצ'רד אבדון ואנדי וורהול ועד סלבאדור דאלי. גם בנה ראה בה מוזה, וכשבגיל 76 היא מצהירה שהיא רוצה "להיעלם", הוא כמעט כופה עליה לאפשר לו לתעד את חייה. הבמאי, בנימינו בארֶסֶה, שמאז ילדותו צילם את אמו ללא הפסקה, נאחז בכל בדל מידע ודימוי כדי שלא להיפרד, ואפילו שוקל ללהק שחקניות בדמותה. הוא מלווה את אמו כצל, בבית, כשהיא חוזרת לדגמן ובכיתה שבה היא מלמדת תיאוריה פמיניסטית ביקורתית. אישיותה המרתקת נחשפת בשיחות אישיות עמוקות, המלאות בהומור גם כשנדמה שהיא כועסת על הפלישה חסרת הגבולות לחייה.
לדף הסרט