לחץ על לחצן ESC לפתיחת סרגל הנגישות עבור לתפריט הראשי דלג לתוכן דלג למפת האתר
המפעל והסדנאות | מאת עדנה ודן פיינרו

המפעל והסדנאות | מאת עדנה ודן פיינרו

עוד פטרונית לבמאים צעירים תגיע השנה לקאן. הכוונה לבמאית ההודית מירה נאיר שמתגוררת כבר לא מעט שנים בניו יורק. היא הוזמנה להדריך שורה שלמה של יוצרים העושים את צעדיהם הראשונים בקולנוע. זאת, במסגרת תכנית מיוחדת של מכון התרבות הצרפתי המיועדת בעיקרה לארצות דוברות צרפתית. היוזמה, "Fabrique Cinema" (בית חרושת קולנוע) יוצאת מן ההנחה שאם יביאו לקאן טירונים מבטיחים, יחשפו אותם לכל קרנבל הקולנוע שיתרחש סביבם וגם יפתחו בפניהם אפשרות לקבל עצות והדרכה ממקצוען מנוסה שלמד כבר לשחות ואפילו להשתלט על הזרמים בתוך השלולית ששמה הפסטיבלים, זה עשוי לעזור להם כאשר ישלימו את סרטיהם הראשונים.
נאיר, שהגיעה לקאן בפעם הראשונה עם סרט ביכורים שלה סלאם בומביי (1988) ויצאה משם עם פרס הקהל ומה שחשוב יותר עם "מצלמת זהב" שהיה לה לעזר רב בהמשך הקריירה הפכה מאז במאית אמריקאית לכל דבר, גם אם כל סרטיה נושאים צביון חזק של ארץ מוצאה ועוסקים במצב המהגרים בארץ לא להם, ביניהם סרטים כמו מיסיסיפי מסאלה או Monsoon Wedding .
עזרה מעשית יותר מציע הפסטיבל עצמו במסגרת מה שמכונה "סדנאות הקולנוע". כאן עוסקים כבר בהפקות שבדרך תכניות פחות או יותר מגובשות, ומביאים לפסטיבל את הבמאים יחד עם המפיקים שלהם, כדי להפגיש אותם עם משקיעים פוטנציאליים שבעזרתם יוכלו להשלים את המלאכה על הצד הטוב ביותר. מי שהייתה שם לפני שנה היא מאיה דרייפוס עם כביש הסרגל שלה, השנה זהו יותם בן דויד, בוגר בית הספר לקולנוע "מנשר" שמאחוריו כבר כמה סרטים קצרים שזכו אפילו לפרסים. הוא מתגורר בימים אלה בפריס, הפרויקט שלו נושא את השם על מרחק וזמן, המפיק המיועד הוא צרפתי וכמו בכל המסגרות האחרות של הפסטיבל, השתתפות צרפתית תמיד עוזרת לקדם פרויקט בקאן.
(31.3.2019)