לחץ על לחצן ESC לפתיחת סרגל הנגישות עבור לתפריט הראשי דלג לתוכן דלג למפת האתר
היום בסינמטקהיום בסינמטק
close
היום בסינמטקהיום בסינמטק
הלב האמתי של קאן / 23.4.2018

הלב האמתי של קאן / 23.4.2018

מי שרוצה באמת ליהנות מפסטיבל קאן, שיתעלם מכל מה שפורסם עד עכשיו ומכל הסרטים החדשים שייצאו שם לאור ויעקוב מדי יום, באדיקות אחרי התכנית של "קלאסיקה בקאן". אין כנראה ספק שזו אהבתו האמתית של מנהל הפסטיבל תיירי פרמו, אם הכמות והאיכות של הבחירות הן אינדיקציה. לא פחות מ-29 סרטים יוצגו במסגרת הזאת (כלומר כ-3 סרטים ביום), אם לא טעינו בספירה.

הנה כמה מן השמות המרגשים יותר:
"ורטיגו" של אלפרד היצ'קוק (תמונה משמאל), שהוכתר כסרט הטוב ביותר בכל הזמנים במשאל שערך כתב העת הבריטי "סייט אנד סאונד"
"החותם השביעי" של אינגמר ברגמן (אחד משלושה סרטים כדי לחגוג 100 שנים להולדתו, שני הסרטים האחרים הם סרטים תיעודיים עליו)
"היי טבעית", סרט על חלוצת הקולנוע הצרפתית אליס גיא ו"ג'יין פונדה בחמש מערכות", סרט תעודה על הכוכבת האמריקאית, זאת כמובן במסגרת מחווה לנשים בקולנוע, שלדעת המחאות לא זכו לכבוד הראוי במסגרות האחרות של הפסטיבל.
"עיניו של אורסון וולס", סרט תיעודי של הסקוטי מארק קאזינס שצריך לפצות את הבאים לקאן על שנטפליקס סירבה להציג בפסטיבל את "הצד האחר של הרוח", הסרט שוולס לא הספיק להשלים בחייו.

ועוד, מאוסף הסרטים המשוחזרים של השנה, כאלה שעברו רסטורציה יסודית. למשל, "גנבי האופניים" של ויטוריו דה סיקה, "מאוהבת", סרט מקסיקני קלסי של אמיליו פרננדז, "סיפור טוקיו" של יאסוז'ירו אוזו, "הדירה" של בילי ויילדר, "יהלומי הלילה" של יאן נמץ הצ'כי, מפניני האביב הצ'כי הקצר, "מלחמה ושלום" המהולל של סרגי בונדארצ'וק (גרסה מקוצרת של שעתיים וחצי, לא זאת בת 6 שעות או זאת בת 8 שעות), "הנזירה" של ז'אק ריווט שהסעיר את צרפת כולה והמערבון של סרג'יו קורבוצ'י "המומחים" עם ג'וני האלידיי (שהלך לעולמו השנה) באחד התפקידים הראשיים.
ויש עוד, מחווה לקולנוע האפריקאי עם "היינות" של ג'יבריל דיופ ממבטי, "הכבשה" של פולין סומאנו ויירה הסנגלי, "הגורל" של יוסף שאהין ו"ספר לנו סבא" של הבמאית ספי פאי.
ועדיין לא גמרנו, כי בין הקלסיים של היום יש גם סרטים שהוצגו לא הרבה יותר מוקדם משלשום. למשל "גריז" של רנדל גלייזר בנוכחות ג'ון טראבולטה שהופיע בתפקיד הראשי, האפוס הארגנטיני המהולל "שעת הכבשנים" של פרננדו סולאנס, סרטו האקזוטי של ההולנדי ג'ורג' שלוצר "ז'ואו והסכין", "מכה כנגד מכה" שהמפיק הצרפתי מרין קרמיץ עשה לפני קרוב לחמישים שנה, כשהוא