לחץ על לחצן ESC לפתיחת סרגל הנגישות עבור לתפריט הראשי דלג לתוכן דלג למפת האתר
close
24.05.19 24.05.19 - שישי
דיז'ארדן במעיל זמש פותח את "שבועיים של הבמאים" | מאת עדנה ודן פיינרו

דיז'ארדן במעיל זמש פותח את "שבועיים של הבמאים" | מאת עדנה ודן פיינרו

מי שזוכה בכבוד לפתוח השנה את מסגרת המשנה היוקרתית של קאן "שבועיים של הבמאים" הוא במאי צרפתי בשם קוונטין דופיה (Dupieux). סרטו השביעי, מעיל זמש (Le Daim) שעוסק כולו באדם שמוכן לעשות הכול כדי לרכוש לעצמו מעיל זמש, אמור להיות סטירה קומית עם ז'אן דיז'ארדן ("הארטיסט") ואדל הנל ("הנערה האלמונית") בתפקידים הראשיים. דופיה הוא אחד היוצרים היותר ציוריים של הקולנוע הצרפתי, לא רק במאי קולנוע, אלא גם ובעיקר מוסיקאי מצליח בתחום מוסיקת הטכנו שהחל דרכו בקולנוע כאשר שיתף פעולה עם מישל גונדרי על הכנת קליפים וסרטי פרסומת. בצרפת הוא מוכר יותר בעולם להיטי הטכנו, בכינויו "מר אואזו" ( Monsieur Oizo), שיבוש מכוון למילה Oiseau שפירושה "ציפור". סרטו הראשון של דופיה, לא סרט (Nonfilm – 2002), סטירה על שחקן שמתעורר באמצע הלילה ומגלה שאינו מבין את עלילת הסרט בו הוא משתתף, כבר בישרה את הכיוון אליו יפנו סרטיו הארוכים יותר, ביניהם סרטים עם שמות כמו אומצה (Steak – 2007) על תלמיד שבני כיתתו מתעללים בו עד אשר הוא יורה בכולם וחברו הטוב נענש במקומו, צמיג (Rubber – 2010) על צמיג משתולל שמתאהב בנערה, טעות ( Wrong – 2012) על גבר שמבקש להחזיר לעצמו את חייו ואת כלבו שהלך לאיבוד, או ריאליזם (In reality – 2014), על במאי קולנוע שיוכל לעשות את סרטו הבא רק אם ימצא תוך יומיים את הגניחה המשכנעת ביותר בעולם. כולם פנטזיות עם קורטוב של סטירה חברתית, ואולי גם מגע של סרטי אימים מן הסוג המשעשע. מן הראוי להוסיף שהוא לא רק כותב את סרטיו, הוא גם מצלם את רובם, עורך אותם, וגם מלחין את המוסיקה שמלווה אותם. כל זאת לצד שורה ארוכה של תקליטי טכנו שהפכו ללהיטים בכל אירופה.
(‏05/04/2019)