לחץ על לחצן ESC לפתיחת סרגל הנגישות עבור לתפריט הראשי דלג לתוכן דלג למפת האתר
אצלנו החודש
img

Development By Outright

img

סינמה נירוונה: למלך יש בית | מפגש קולנועי עם שי אור | למלכה אין כתר

ישראל / 2011 / אורך: 150

בימוי: תומר היימן
שפה: עברית

סינמה נירוונה: למלך יש בית
מפגש קולנועי עם שי אור, מחבר הספר "הורות כמעשה ניסים", ,מטפל מרצה, מלמד ומנחה הורים.

איך זה שמתח דאגה וחשדנות הם מרכיבים נורמטיביים בתרבות שלנו? למה כל כך נדיר לפגוש (לא בחופשה, לא בסדנא ובלי כימיקלים) בנאדם רגוע, בוטח, שמח בחלקו? האם באמת העולם מסוכן? ואולי שלא במודע אנחנו מעצבים את חיינו בצלמה ובדמותה של אידאולוגיה שאימצנו בילדותנו, כדי לשרוד במציאות שבה באמת כמעט אף פעם לא הרגשנו מוכלים ומוגנים? הבקשה לבית, על פי "הורות כמעשה ניסים" היא הבקשה הראשונה של כל ילד מהוריו. בהרצאה נצלול לתוך השיחה הסמויה בין ילד להוריו – סביב הבקשה לבית, נראה איך מתוך השיחה הזאת נוצר עולם המבוגרים המוטרף שלנו ונראה גם ההסכמה להענות לבקשה יכולה להסיט את התרבות שלנו לכיוון חדש.

יוקרן הסרט:
למלכה אין כתר
תיעודי
82 דקות

“למלכה אין כתר" מספר את קורותיהם של חמישה אחים ואימם, משפחתו של הבמאי תומר היימן, המנסים לנווט את דרכם בחיים תוך התבוננות נוקבת ומכאיבה על אובדן בית, מדינה ומשפחה. העלילה מציפה ברגישות ובעומק שאלות שכולנו עסוקים בהן אף שלרובנו אין עליהן תשובה. האם כדי לקיים בית צריך להישאר ביחד? איך מתמודדת משפחה עם מי שסוטה מהתלם? מה יוצר את תחושת השייכות ומה מחרב אותה? עד כמה הנאמנות להורינו מגיעה מאהבה? מי באמת מתחזק את תחושת הבית ההורה או הילד? איזה חוטי תקשורת מחזיקים את המבנה המשפחתי, מה תרומתה של שתיקה איזה מלים מקרבות ואיזה מנפצות? הסרט מצליח ללכוד את העשור הקריטי ביותר בתולדות מדינת ישראל(שנות התשעים) ולתאר את המהומה והחרדה בחברה הישראלית מנקודת מבט אישית קורעת לב ומרגשת עד דמעות.

ההקרנות של הסרט הסתיימו

מוזמנים לצפות בכל ההקרנות החמות שעכשיו בסינמטק

לרכישה

עוד מספרים על הסרט

כתב העת סינמטק

עוד בכתב העת סינמטק
img

גרין סקרין: ד"ר אבנר שביט על הקולנוע של איתן גרין

סינמטק /  17.12.2019

באחד מרגעי השיא של "זולגות הדמעות מעצמן", אחד מסרטיו היפים ביותר של איתן גרין, אחת הדמויות שואלת את הגיבור – "מי לימד אותך

לקריאה

Gift Card לסינמטק תל אביב

המתנה המושלמת!

לפרטים ורכישה

נשארים מעודכנים

הרשמו לניוזלטר ותקבלו מאיתנו עדכונים והמלצות על כל הסרטים והאירועים החדשים והכי מעניינים



    הכי משתלם מועדון המנויים!

    נהנים באופן קבוע מחוויות קולנועיות איכותית וייחודיות

    לפרטים