יצירות המופת המוסיקליות בקולנוע
עונה חדשה ומרתקת לסדרת ההרצאות-קונצרטים של מאסטרו גיל שוחט העוסקת בקשר בין יצירות מופת מוסיקליות, בין אם הן מהקלאסיקה המוזיקאלית או אם הן נכתבו על ידי מלחין בן זמננו עבור סרט מסויים - ובין אומנות הקולנוע. כל מפגש יציג וינתח יצירה מוזיקאלית, ויראה אותה בגירסה הקולנועית, ובהקשרה האומנותי. המפגשים יעניקו חווית התבוננות תרבותית ואינטלקטואלית חדשה, הן בנוגע ליצירות המוזיקאליות והן בנוגע ליצירות הקולנועיות. בנוסף, יבוצעו יצירות של המלחינים הנדונים בסדרה, או מלחינים הקשורים לסרט, על פסנתר הכנף שעל הבמה.
עורך, מרצה ומנגן: הפסנתרן, המלחין והמנצח גיל שוחט
הנבואה (קויאניסקאצי – ׳החיים המתפרקים׳)
על פי המוזיקה מאת פיליפ גלאס
במאי: גודפרי רג׳יו, 1982
הסרט מכיל דימויים ויזואליים מצולמים על רקע המוזיקה, שבמארג שלהם מתארים את השפעת העידן והטכנולוגיה המודרנית על כדור הארץ ועל האדם. אין בסרט דיבור או טקסט ואין עלילה במובן המקובל. הסרט הוא הראשון בטרילוגיה. הצילום בסרט כולל טכניקות רבות, הידועה בהן הינה הצבת מצלמה לאורך זמן רב, של שעות וימים, בצילום מתמיד של תהליך, והקרנתו בזמן מואץ במשך שניות ספורות. הסרט מביא את סגנונו הקומפוזיטורי של המלחין האמריקאי פיליפ גלאס, סגנון הקרוי מינימליזם. האסכולה המינימליסטית במוזיקה הייתה אחת החשובות והמשפיעות מבין הזרמים במוזיקה האוונגרדית של המאה ה-20.
ביצוע קונצרטי:
באך: פרלוד בדו מג׳ור מתוך הפסנתר המשווה
בטהובן: פינאלה מתוך סונטת ׳הסערה׳
דביוסי: פעמונים מבעד לעלים