לחץ על לחצן ESC לפתיחת סרגל הנגישות עבור לתפריט הראשי דלג לתוכן דלג למפת האתר
אצלנו החודש
img

Development By Outright

בוני וקלייד | איבדתי את זה בקולנוע | לזכרו של ג'ין הקמן

ארה"ב / 1967 / אורך: 111

  • לא לפספס
  • חופשי למנויים
בימוי: ארתור פן
בהשתתפות: וורן ביטי, פיי דאנאוויי, ג´ין הקמן
שפה: אנגלית, תרגום לעברית

פולין קייל: איבדתי את זה בקולנוע
בשנות הששים והשבעים פולין קייל היתה אחת ממבקרות הקולנוע המשפיעות באמריקה. בתור המבקרת של "הניו יורקר" מ-1967 ועד פרישתה ב-1991 לא היתה לה את התפוצה הכי גדולה, אבל ביקורותיה שינו את מסלול חייהם של לא מעט סרטים ויוצרים. קייל כתבה את ביקורותיה מנקודת המבט של הצופה. היא לא התעניינה בכוונת היוצר אלא דיווחה מה עשה לה הסרט, איך הוא שינה אותה, השפיע עליה, או תסכל אותה. בסדרת הסרטים "פולין קייל: איבדתי את זה בקולנוע" נציג עשרה מהסרטים שקייל כתבה עליהם לאורך שנותיה כמבקרת. תחילה מתוך ספרה רב ההשפעה, "I Lost It At The Movies", שהיה בית ספר לקולנוע עבור צופים אמריקאים רבים, ונקודת מוצא להיכרות עם קלאסיקות וקולנוע לא-אמריקאי. ונציג סרטים עליהם כתבה קייל בזמן אמת בטוריה ב"ניו יורקר". למשל, "בוני וקלייד" (1967) שהיה הסרט הראשון עליו כתבה ב"ניו יורקר", בטקסט מונומנטלי שהפך את הסרט ללהיט ולאירוע. קייל שנאה אלימות, אבל העריצה את סם פקינפה ואת "חבורת הפראים", היא שנאה קולנוע עם מיניות בוטה, אבל היללה את "הטנגו האחרון בפריז", היא התנגדה נחרצות לתיאוריית האוטר, כפי שנוסחה על ידי אנדרו סאריס, הקולגה הניו יורקי מ"הווילג' וויס", אבל לרוב תמכה באופן עקבי בבמאים כמו מרטין סקורסזי, רוברט אלטמן ובריאן דה-פלמה. כתיבתה של קייל עקבה אחרי שנות השיא של הקולנוע האמריקאי, אבל כשבריאותה החלה לדעוך, כך גם הקולנוע האמריקאי נכנס לרוטינה מסחרית שאותה היא שנאה. כשהיא פרשה ב-1991 בגלל מחלת הפרקינסון שלה, היא כבר לא יכלה לכתוב יותר, וגם לא היה לה על מה.
הסרטים שיוקרנו בסדרה: "יוג'ימבו", "מ.א.ש.", "שוגרלנד אקספרס", "שמונה וחצי", "זעקות ולחישות", "מצחצחי נעליים", "בוני וקלייד", "סזאר ורוזאלי", "חברות הפראים", "התפוצצות", לפני כל הסרטים תתקיים הרצאה קצרה של מבקר ה'קולנוע יאיר רוה.

בוני וקלייד | Bonnie and Clyde
סיפורם של קלייד בארו ובוני פארקר, צמד השודדים המפורסם משנות ה-30, משמש את ארתור פן לצורך בחינת מיתוס הגנגסטר והאלימות האנטי-חברתית. בחלקו הראשון של הסרט סוחף אותנו פן לקראת הזדהות עם ההתלהבות של גיבוריו. לקראת סיום אנו מושלכים אל אלימות קיצונית ואל מחול מוות מסחרר. "בוני וקלייד" הופק בתקציב זעום, זכה להצלחה מסחררת, הפך לאבן-דרך בתולדות הקולנוע, והקים גל של חיקויים ומחוות.

אורך האירוע כולו כ-130 דקות

ההקרנות של הסרט הסתיימו

מוזמנים לצפות בכל ההקרנות החמות שעכשיו בסינמטק

לרכישה

עוד מספרים על הסרט

כתב העת סינמטק

עוד בכתב העת סינמטק
img

דבר המערכת – גיליון 242

סינמטק /  13.02.2025

ברשותכם, נפתח הפעם בטקס חלוקת פרסי האוסקר לסרטי שנת 2024, שהיה האירוע הקולנועי הבולט בחודש מרץ, והוכיח שוב שהפסלון המוזהב הזה, שאמור לשכנע

לקריאה

Gift Card לסינמטק תל אביב

המתנה המושלמת!

לפרטים ורכישה

נשארים מעודכנים

הרשמו לניוזלטר ותקבלו מאיתנו עדכונים והמלצות על כל הסרטים והאירועים החדשים והכי מעניינים



    הכי משתלם מועדון המנויים!

    נהנים באופן קבוע מחוויות קולנועיות איכותית וייחודיות

    לפרטים