לחץ על לחצן ESC לפתיחת סרגל הנגישות עבור לתפריט הראשי דלג לתוכן דלג למפת האתר
close
19.07.19 19.07.19 - שישי
באוהאוס – מה שנשאר
פסטיבלים ומופעים

באוהאוס – מה שנשאר /


אורך 127 () שפה:

הבאוהאוס פוגש את המסך הגדול לרגל חגיגות המאה להיווסדו, באסופה שתרחיב את הדיון אל מעבר לגבולות העיר הלבנה. סרטיהם של אמן הבאוהאוס לזלו מוהולי נאג', מיה קלר, אופיר פלדמן והאדריכל צבי אפרת נעים מהמופשט אל הפיגורטיבי, מהעבר אל ההווה ומהאישי אל הקהילתי, תוך שהם מהדהדים את שאלת הרלוונטיות של הבאוהאוס כיום.

בתכנית: הקדמה מאת ד"ר ליאת סבין בן שושן. הקרנת ארבעה סרטים קצרים ושיחה עם היוצרים.

1 - משחקי אור: שחור, לבן, אפור | Lightplay: Black, White, Gray
גרמניה / רוסיה
1930,
6 דקות,
ללא דיאלוג
בימוי: László Moholy-nagy

לסלו מוהולי-נאג' שהקדיש שנים לחקר האור ותנועתו בחלל יצר את הסרטון המופשט הזה באמצעות "אביזר אור חשמלי לבמה", יצירתו הנחשבת לפסל הקינטי הראשון. משחקי האור והצל המשתנים מציגים אפשרויות מבט בו זמניות ודינמיות.

2 - כסאות רפאים | Phantom Chairs
ישראל / גרמניה
2019,
26 דקות,
גרמנית, כתוביות בעברית ובאנגלית
בימוי, תסריט ותחקיר: מיה קלר

בחנות רהיטים יוקרתית בעיירה הקטנה ויימאר שבגרמניה, יושבים ומתנדנדים בני אנוש על כסאות באוהאוס. בין לקוח ללקוח מתגלים סימני חיים מן העבר.

3 - אנחנו, תושבי שכונת סימנס | We, People of Siemensstadt
ישראל / גרמניה
2019,
26 דקות,
עברית, אנגלית, הולנדית וגרמנית, כתוביות בעברית ובאנגלית
בימוי ותסריט: אופיר פלדמן

שלוש דמויות משרטטות את דיוקן שכונת פועלי סימנס בברלין, שהפכה למוזיאון פתוח של בנייני הסגנון הבינלאומי. פועל בודד שעורג לימים הטובים של סימנס, אם חד-הורית יהודייה שגרה בבניין מימי המשטר הנאצי, וילדה למשפחת מהגרים מגאנה שמתגוררת בדירתו המקורית של האדריכל האנס שארון. מבעד לסיפורי הדמויות ולתלישותן, נחשפות התמורות שחלו במשפחת הפועלים הגרמנית ובמרחב האוטופי שנוצר עבורה.

4 - הקמפוס היפה ביותר באפריקה | The Most Beautiful Campus in Africa
ישראל / ניגריה
2019,
25 דקות,
אנגלית, כתוביות באנגלית
בימוי, חברת הפקה ותסריט: צבי אפרת

בסרט זה, האדריכל והיסטוריון האדריכלות צבי אפרת חוקר ומתעד את תכנונו ובנייתו של קמפוס אוניברסיטת איפה במערב ניגריה. הקמפוס תוכנן על ידי האדריכל הישראלי בוגר הבאוהאוס אריה שרון במשך למעלה משני עשורים, החל בשנת 1960. פרויקט זה הוא חלק מתוכנית הסיוע הרב-מימדית שהגישה ישראל למדינות אפריקאיות שעברו תהליך של דה-קולוניזציה בשנות ה-60. שרון תכנן בניגריה אדריכלות מודרניסטית-ברוטליסטית, המותאמת לתרבות הירובה המקומית, ופירש מחדש באופן מקורי את "האדריכלות הטרופית" שפותחה על ידי הבריטים, ששלטו בניגריה עד 1960. תכנונו מבוסס על מבנים המותאמים לאקלים המקומי, אינם נזקקים למערכות מיזוג מכניות ומאפשרים שימוש לא-פורמלי בחללי חוץ ופנים.

רכישת כרטיסים