60 שנה ל"בעבור חופן דולרים" (או מ"יוג'ימבו" ועד "פרש")
השנה מלאו 60 שנה לסרט שהניח אבן יסוד לתת-ז'אנר שהפך לאחד מהפופולריים בתולדות הקולנוע. "בעבור חופן דולרים", סרט הפריצה של סרג'יו לאונה וקלינט איסטווד, היתווה את חוקי מערבוני הספגטי. כדי לציון את התאריך העגול נקרין אותו יחד עם שני סרטי ההמשך המפורסמים לא פחות: "הצלפים" ו"הטוב הרע והמכוער". אלא ש"בעבור חופן דולרים" לא היה רעיון מקורי של לאונה. כידוע זהו עיבוד לקלאסיקה אחרת – "יוג'ימבו" של קורוסאווה. לכן נקרין גם אותו (בליווי הרצאת מבוא מאת יאיר רוה, במסגרת סדרה חדשה בהנחייתו) ועוד שני סרטים בולטים שלקחו את העלילה של "יוג'ימבו" והעבירו אותה מיפן הפאודלית אל עולמות אחרים לגמרי. מאבק בין מאפיה אירית ומאפיה איטלקית באמריקה של תחילת המאה ה-20 ("צומת מילר") ומאבק בין כנופיות סוחרי סמים בניו יורק של סוף המאה ה-20 ("פרש").
"אוכלי סרטים", פודקאסט הבית של סינמטק תל אביב, על קולנוע פילוסופיה ומה שביניהם, מקליטים פודקאסט לייב. האוכלים: ליעד הרמן - ייזם וחולה קולנוע, ניתאי דגן - במאי ותסריטאי וארנון רוזנטל - שחקן תאטרון ודוקטורנט בפילוסופיה. הטוב, הרע והמכוער | The Good, the Bad and the Ugly מערבון קלאסי שהפך לאחד האייקונים הגדולים של הקולנוע האמריקני ואת קלינט איסטווד לכוכב בינלאומי. הזמן הוא מלחמת האזרחים האמריקאית. שלושה גברים יוצאים לחפש אחר מטמון חבוי. סרג'יו ליאונה, בונה כאן את אחד משיאי ז'אנר "מערבוני הספגטי" והמערבונים בכלל. "הטוב" מכותרת הסרט איננו טוב במיוחד והתואר הזה ניתן לו בגלל ערכי הכבוד עליהם הוא שומר....
פולין קייל: איבדתי את זה בקולנוע בשנות השישים והשבעים פולין קייל היתה אחת ממבקרות הקולנוע המשפיעות באמריקה. בתור המבקרת של "הניו יורקר" מ-1967 ועד פרישתה ב-1991 לא היתה לה את התפוצה הכי גדולה, אבל ביקורותיה שינו את מסלול חייהם של לא מעט סרטים ויוצרים. קייל כתבה את ביקורותיה מנקודת המבט של הצופה. היא לא התעניינה בכוונת היוצר אלא דיווחה מה עשה לה הסרט, איך הוא שינה אותה, השפיע עליה, או תסכל אותה. בסדרת הסרטים "פולין קייל: איבדתי את זה בקולנוע" נציג עשרה מהסרטים שקייל כתבה עליהם לאורך שנותיה כמבקרת. תחילה מתוך ספרה רב ההשפעה, "I Lost It At The Movies",...
"אוכלי סרטים", פודקאסט הבית של סינמטק תל אביב, על קולנוע פילוסופיה ומה שביניהם, מקליטים פודקאסט לייב. האוכלים: ליעד הרמן - ייזם וחולה קולנוע, ניתאי דגן - במאי ותסריטאי וארנון רוזנטל - שחקן תאטרון ודוקטורנט בפילוסופיה. הטוב, הרע והמכוער | The Good, the Bad and the Ugly מערבון קלאסי שהפך לאחד האייקונים הגדולים של הקולנוע האמריקני ואת קלינט איסטווד לכוכב בינלאומי. הזמן הוא מלחמת האזרחים האמריקאית. שלושה גברים יוצאים לחפש אחר מטמון חבוי. סרג'יו ליאונה, בונה כאן את אחד משיאי ז'אנר "מערבוני הספגטי" והמערבונים בכלל. "הטוב" מכותרת הסרט איננו טוב במיוחד והתואר הזה ניתן לו בגלל ערכי הכבוד עליהם הוא שומר....
בעבור חופן דולרים | A Fistful of Dollars עיבודו של סרג'יו ליאונה ל"יוג'ימבו" של קורוסאווה. מערבון הספגטי הגדול הראשון, שהציג לקהל לראשונה את הגיבור חסר השם, קלינט איסטווד, המגיע לעיירת גבול מקסיקנית, מוצא בה שתי משפחות יריבות, חולב את זהבן של שתיהן וממתין שתחסלנה זו את זו כדי שיוכל להשלים את המלאכה. פסטה משובחת מלווה במוזיקה הנצחית של אניו מוריקונה
הצלפים | For a Few Dollars More הסרט השני בטרילוגיית "האיש ללא השם". חגיגה לחובבי המערבונים. קלינט איסטווד בקלאסיקה של סרג'יו ליאונה, הוא האיש ללא שם שהפעם חובר לצייד ראשים אחר במטרה לעצור פושע חמקמק ואכזרי.
פולין קייל: איבדתי את זה בקולנוע בשנות השישים והשבעים פולין קייל היתה אחת ממבקרות הקולנוע המשפיעות באמריקה. בתור המבקרת של "הניו יורקר" מ-1967 ועד פרישתה ב-1991 לא היתה לה את התפוצה הכי גדולה, אבל ביקורותיה שינו את מסלול חייהם של לא מעט סרטים ויוצרים. קייל כתבה את ביקורותיה מנקודת המבט של הצופה. היא לא התעניינה בכוונת היוצר אלא דיווחה מה עשה לה הסרט, איך הוא שינה אותה, השפיע עליה, או תסכל אותה. בסדרת הסרטים "פולין קייל: איבדתי את זה בקולנוע" נציג עשרה מהסרטים שקייל כתבה עליהם לאורך שנותיה כמבקרת. תחילה מתוך ספרה רב ההשפעה, "I Lost It At The Movies",...
פרש | Fresh פרש, ילד שחור בן ,12 חי ברובע עוני ניו יורקי עם דודתו ומתפרנס מבלדרות סמים. שני גברים משחקים תפקיד משמעותי בחייו: האחד הוא מעבידו, סוחר-סמים קשוח. האחר הוא אביו, אמן-שחמט שנאסר עליו להתראות עם בנו. פרש הוא ילד חכם, ישר בדרכו שלו ובעל מבע תמים. קיומו בג'ונגל האורבני נתקל בקשיים אחרי שהוא הופך עד לרצח. ברור כי אם ברצונו להמשיך לחיות אל לו להלשין, גם אם חברתו הטובה נפצעת אנושות בתקרית... סרטו הראשון של בועז יכין הוא יצירה מבריקה, כתובה מבויימת מצולמת ומשוחקת לעילא ועילא, המותירה את התחושה כי מדובר בתגלית שאיננה פחותה בחשיבותה מטרנטינו. "פרש" הוא...
צומת מילר | Miller's Crossing הברקה פוסט מודרניסטים של האחים ג'ואל ואיתן כהן. הפעם הם מכוונים, יותר להגיגים מאשר לפרודיה כשהם פונים לז'אנר גנגסטר שמונחה על ידי חוש צדק בסיסי שגורם לא להחליף נאמנויות ללא הרף, דבר שהוא בלתי אפשרי בתחומה של המאפיה. כך נגרמים סכסוכים מוסריים קשים ומלחמת כנופיות בין יהודים, אירים וכמובן איטלקים.