דלג לתפריט עבור לתפריט הראשי דלג לתוכן דלג למפת האתר
היום בסינמטקהיום בסינמטק
close
היום בסינמטקהיום בסינמטק
הכל על פסטיבל קאן

ביקורות ורשימת הזוכים

ביקורות ורשימת הזוכים
קאן : הזוכים! | דקל הזהב : "הכול נשאר במשפחה" – הירוקאזו קורה אדה | דקל זהב מיוחד : "ספר התמונות" – ז'אן-לוק גודאר | הפרס הגדול של צוות השופטים : ""BlackkKlansman – ספייק לי | פרס הבימוי : "מלחמה קרה" - פאבל פאבליקובסקי | פרס השחקן : מרצ'לו פורטה ב"איש הכלבים" | פרס השחקנית : סמל יסליאמובה "אייקה" | פרס התסריט : "לאזארו המאושר" (אליס רוהרוואכר), נאדר סאיבר (שלוש נשים) | פרס צוות השופטים : מהומה (נאדין לבאקי) | פרס "מבט מסוים" : גבולות – עלי אבאסי | מצלמת הזהב : ילדה (לוקס דהונט) | פרסי הביקורת : "בוער" – לי צ'אנג דונג | "ילדה" – לוקס דהונט | "יום אחד" – סופיה סילאגי |

ביקורת 13.5

ביקורת 13.5
המטען – אוגניין גלאבוניץ' Ognjen Glavonic

ביקורת סרטים 12.5

ביקורת סרטים 12.5
לובן האפר – ז'יא ז'נגקה  |  מלחמה קרה – פאבל פאבליקובסקי

ביקורות סרטים 9.5

ביקורות סרטים 9.5
סרט הפתיחה של "השבועיים של הבמאים" מפגיש את הבמאי והמפיקה של "חיבוק הנחש" (2014), שהיה מועמד לפרס האוסקר הזר, ועשה סבב מוצלח מאד בפסטיבלים ובמעגל סרטי איכות בכל העולם. הפעם הם חתומים במשותף כבמאים וגם לסרטם החדש צפויה קריירה דומה. הוא מגלגל בצורה לא שגרתית את תולדות מלחמת כנופיות סוחרי הסמים שאחראית להרס החברה הקולומביאנית, החל בסוף שנות הששים  ועד סוף שנות השבעים, כשתוצאותיה הטרגיות ניכרות עד היום באזורים שונים בקולומביה, שם מתגוררים עדיין בני הוואיו, ילידי ארץ זו שממשיכים לחיות שם בעוני מרוד ובשליטה של כנופיות פשע מאיימות.  

קאן ערב הפתיחה | ביקורת | כולם יודעים

קאן ערב הפתיחה | ביקורת | כולם יודעים
אם ביקש פסטיבל קאן לעצבן את ביקורת הקולנוע הבינלאומית, ערב הפתיחה שהכינו למהדורה ה-71, השיגה בהחלט את מטרתו. הביקורת אכן התעצבנה בכל המובנים. אחרי הצהרות בלתי פוסקות שאין סיבה להראות את סרטי הפסטיבל למישהו לפני הצגת הגאלה החגיגית, מסתבר שחלק גדול מן הסרטים הוצגו בכל זאת בכמה מבירות אירופה בפני העיתונות והשמועות שדלפו בעקבות ההצגות הללו לא היו ממש מחמיאות.

במקום שעורים, יש עכשיו פגישות

במקום שעורים, יש עכשיו פגישות
במסגרת מבצע ניקוי האורוות מכל השאריות שהותירו אחריהם המנהלים הקודמים של קאן, הצוות פייר לסקור (יו"ר הפסטיבל) ותיירי פרמו (המנהל האמנותי) מודיעים עכשיו על קיצו של עוד חלק מן התכנית שהפך במהלך השנים למוסד בפני עצמו.

דון קיחוטה עדיין נלחם עם טחנות הרוח

דון קיחוטה עדיין נלחם עם טחנות הרוח
מעללי "האיש שהרג את דון קיחוטה", הסרט שטרי גיליאם טרח, בישל, אירגן והזיע עליו למעלה מעשרים שנה – כולל כמה ניסיונות הפקה בדרך שכשלו – עדיין לא הגיע אל המנוחה והנחלה. פסטיבל קאן הודיע שלמרות הסיבוכים המשפטיים סביב הבעלות על הסרט, שנידונים בבתי המשפט בצרפת, הם בכל זאת מתכוונים להציג אותו כסרט הנעילה של הפסטיבל.

הלב האמתי של קאן / 23.4.2018

הלב האמתי של קאן  / 23.4.2018
מי שרוצה באמת ליהנות מפסטיבל קאן, שיתעלם מכל מה שפורסם עד עכשיו ומכל הסרטים החדשים שייצאו שם לאור ויעקוב מדי יום, באדיקות אחרי התכנית של "קלאסיקה בקאן". אין כנראה ספק שזו אהבתו האמתית של מנהל הפסטיבל תיירי פרמו, אם הכמות והאיכות של הבחירות הן אינדיקציה. לא פחות מ-29 סרטים יוצגו במסגרת הזאת (כלומר כ-3 סרטים ביום), אם לא טעינו בספירה.

מקצה השיפורים הגדול / 21.4.2018

מקצה השיפורים הגדול / 21.4.2018
כמו תמיד, גם הפעם, שבוע אחרי פרסום הרשימה הראשונה של סרטי הפסטיבל בכל המסגרות הרשמיות, הנה הגיע מקצה שיפורים גדול ומשמעותי, שאינו בהכרח האחרון לפני שהפסטיבל עצמו יתחיל ב-8 למאי.

בית הדין הגבוה של קאן 2018 / 18.4.2018

בית הדין הגבוה של קאן 2018 / 18.4.2018
ארגוני הנשים כבר הספיקו להביע את מורת רוחם מרשימת הסרטים המוצגים בפסטיבל קאן, בטענה שהנציגות הנשית בהן אינה הולמת. והפסטיבל, שאינו מחפש עימותים מיותרים, די לו באלה שיש לו כבר, עבר יצא בהודעה שמנסה להפיג את המתח, זאת תוך כדי ההודעה על מינוי צוות השופטים לתחרות המרכזית של הפסטיבל. המנהל האמנותי של קאן, תיירי פרמו, ממשיך לעמוד מאחורי הצהרות קודמות שלו, כי השיקול היחיד לבחירת הסרטים לתחרות יכולה להיות אך ורק איכותם ולא המין, הצבע או הדת של היוצרים. מצד שני, הוא הודה שהפסטיבל רגיש לסוגיה הזאת שעולה ושוב ושב בשנים האחרונות, לפני כל פסטיבל, ועל כן עושים מאמץ להגיע לידי ייצוג מיני שווה בכל הוועדות והצוותים המאורגנים על ידו.

שבועיים של הבמאים בקאן – וסרט ישראלי אין

שבועיים של הבמאים בקאן – וסרט ישראלי אין
המסגרת השנייה בחשיבותה בקאן, "שבועיים של הבמאים" – המאורגנת תחת חסות איגוד הבמאים הצרפתי – פרסמה גם היא את רשימת הסרטים שתוצג השנה במסגרת פסטיבל קאן והנה מסתבר עכשיו סופית שאם לא יקרה נס, תהיה זאת השנה השנייה ברציפות שאין סרט ישראלי באורך מלא באירוע הקולנוע המוביל בעולם. איך זה, על כך וודאי יהיו תשובות רבות ותירוצים רבים אבל עם העובדות עצמן קשה להתווכח.

שבוע הביקורת 2018 / 16.4.2018

שבוע הביקורת 2018 / 16.4.2018
כל מי שלא יצא מעורו אחרי פרסום רשימת הסרטים המוצגים במסגרות הרשמיות של הפסטיבל, עשוי להתנחם קצת עם רשימת הסרטים בשבוע הביקורת. רוב הסיכויים שלא תכירו את הסרטים, רובם סרטי ביכורים או לכל היותר סרט שני של הבמאים, רוב השמות פחות מוכרים אבל בכל זאת, סרט הפתיחה מנפנף בגאווה כמה שמות שוודאי ששמעתם עליהם.

הפור נפל (כמעט) בקאן – גם פוסטר, גם רשימת סרטים להצגה, גם סרטים שנפלו / 12.4.2018

הפור נפל (כמעט) בקאן – גם פוסטר, גם רשימת סרטים להצגה, גם סרטים שנפלו / 12.4.2018
אז כמה דברים נראים כבר ברורים – לגבי פסטיבל קאן. ראשית, נטפליקס לא יהיו שם, אחרי שהתברר להם סופית כי שני הסרטים שלהם, שהיו כמעט בוודאות מועמדים לתחרות, "רומא" של אלפונסו קוארון ו"נורווגיה" של פול גרינגראס, יצטרכו להיות מוצגים מחוץ לתחרות. "זה לא עוזר לנו" הוחלט בנטפליקס, שלקחו את כל הסרטים שלהם והלכו הביתה. עם זאת, הם כבר הודיעו שנציגים שלהם יהיו במקום לבחור סחורה חדשה נוספת שמתאימה להם.

מלחמת הבכורות / 7.4.2018

מלחמת הבכורות / 7.4.2018
ביום חמישי הקרוב (12.4.2018) עומד מנהל פסטיבל קאן, תיירי פרמו להציג את רשימת הסרטים הכמעט סופית (שינויים יתכנו עד הרגע האחרון) שהוא בחר למסגרות הרשמיות של פסטיבל קאן. אבל השאלה הגדולה שמעסיקה את כולם עד שתצא ההודעה הרשמית, וגם אחר כך, עד לפסטיבל עצמו, היא מה יקרה עם הסרטים של ענקית האינטרנט נטפליקס מחזיקה בזכויותיהם

גם "מלחמת כוכבים" תהיה שם (בקאן) / 6.4.2018

גם "מלחמת כוכבים" תהיה שם (בקאן) / 6.4.2018
סרטי איכות או לא סרטי איכות, קאן רוצה להיות מעודכנת. וכאשר כולם מדברים על "מלחמת הכוכבים" ועל כל הממזרים שצומחים לסדרה המהוללת מן הצד, לא יתכן שקאן תישאר מחוץ לתמונה.

אסגר פרהדי בעזרת פדרו אלמודובר פותח את פסטיבל קאן /05.04.2018

אסגר פרהדי בעזרת פדרו אלמודובר פותח את פסטיבל קאן /05.04.2018
נפלה ההחלטה על סרט הפתיחה של הפסטיבל. אסגר פרהדי האיראני, ששניים מסרטיו ("העבר" ו"הסוכן") כבר הוצגו בפסטיבל, הוא זה שזכה לכבוד. סרטו המתח החדש, "כולם יודעים" צולם כולו בספרד ודובר ספרדית, המפיקים הם חברת ההפקות של פדרו אלמודובר והעובדה שפרהדי עצמו אינו דובר מילה אחת בספרדית כנראה לא הפריעה לאיש

שופטים את הביקורת | 30.3

שופטים את הביקורת | 30.3
בלי פרסים זה לא הולך. אם מחלקים פרסים, צריך וועדת שופטים ומי שנבחר הפעם לעמוד בראש הוא הבמאי הנורווגי יואכים טריר  ("השקט שבפנים", "אוסלו – 31 לאוגוסט", "Reprise"), שהוא ללא ספק אחד היוצרים היותר מעניינים היום בארצות סקנדינביה.

יובל האודיסיאה | 29.3

יובל האודיסיאה  | 29.3
עוד חגיגה נוספה למבול החגיגות של פסטיבל קאן 2018.

מצלמת הזהב ברוח הזמן | 27.3

מצלמת הזהב ברוח הזמן | 27.3
רק מעטים  מכירים את שמה של אורסולה מאייר השוויצרית, הבמאית שנבחרה השנה לעמוד בראש צוות השופטים של פרס "מצלמת הזהב" בקאן. ההחלטה נראית אולי מוזרה, אבל כדאי לזכור שנושא המגדר תופס היום מקום מרכזי בעולם הקולנוע.

העיתונות לא תאהב זאת | 23.3

העיתונות לא תאהב זאת | 23.3
מה שאתם רואים בתמונה זה המוסד המכובד המכונה השטיח האדום: המכובדים הצועדים לכיוון מדרגות אולם הכניסה לארמון הפסטיבלים וההמונים צובים מסביב לבהות במפורסמים ולהתבשם בזוהרם. תמונה אופיינית של פסטיבל הסרטים בקאן, שהחל מן השנה, תישלל מן העיתונות הסוקרת את הסרטים

שבוע הביקורת יוצא לדרך | 22.3

שבוע הביקורת יוצא לדרך | 22.3
יש אומרים שזאת המסגרת השלישית בחשיבותה בפסטיבל קאן. אחרים טוענים שזו המסגרת המאתגרת והמעניינת מכולן. היא מאורגנת ע"י איגוד מבקרי הקולנוע בצרפת , מנהלה הוא מבקר פעיל לשעבר – מזה כמה שנים זה שארל טסון (תמונה משמאל) – היא מציגה רק סרט ראשון או שני של במאים בתחילת דרכם, הבחירה נעשית ע"י צוות מבקרים שמתחלף מדי פעם, והסרטים שמוצגים בו   מנסים להצביע על כיוון הקולנוע בעתיד לבוא או לפחות על שמות חדשים של יוצרים אשר הממסד הקולנועי עוד לא הכיר בחשיבותם.

קאן בפתח | 21.3.18

קאן בפתח | 21.3.18
אולימפיאדת הקולנוע השנתית, האירוע המרכזי של האמנות השביעית, פסטיבל קאן, מתקרב בצעדי הענק. השנה, הקדימו את הפתיחה ביום, במקום יום רביעי, 8 למאי, יתחילו ב-7 למאי. מדוע? ההסבר של הפסטיבל לא כל כך מסתבר אבל כנראה שמאחורי הקלעים יש גם לחצים מצד בתי המלון, בתי האוכל, החנויות והעסקים בעיר עשו את שלהם. המטרה: להאריך את שהות האורחים הרבים, כמה עשרות אלפים, בעוד יום נוסף, שפירושו כמובן, עוד הכנסות נוספות לכולם.